Reklama

Niedziela Częstochowska

Koncert Kameralny z cyklu: „Muzyka – Most Między Światami”

Kościół św. Barbary w Wieluniu po raz kolejny stał się miejscem wspaniałego wydarzenia muzycznego (pierwsze 10 czerwca 2018 r.), tym razem za przyczyną niezwykłego koncertu kameralnego zatytułowanego „Muzyka – Most Między Światami”, odbywającego się pod patronatem Starosty Wieluńskiego Marka Kielera.

[ TEMATY ]

Częstochowa

Zofia Białas

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Koncert odbył się 16 czerwca. Zorganizowały go: Parafia Św. Barbary w Wieluniu, Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Wieluniu, Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury i Sportu w Wieluniu, Zespół Szkół Muzycznych w Legnicy, Agro –Techrol w Kostomłotach. Patronat medialny nad Koncertem objęły: Radio ZW, TVK WSM, Dziennik Łódzki.

Wykonawcami koncertu byli: Chór Kameralny Misericordia parafii p.w. Miłosierdzia Bożego we Wrocławiu - dyrygent Aleksander Piechaczek, Młodsza Orkiestra Kameralna Zespołu Szkół Muzycznych w Legnicy pod dyrekcją Aleksandra Piechaczka, Dziecięcy Chór PSM I st. w Wieluniu pod dyrekcją Jakuba Jurdzińskiego, Chór Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury i Sportu w Wieluniu pod dyrekcją Jakuba Jurdzińskiego, Tomasz Kościelski – słowo o muzyce i prowadzenie koncertu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Koncert, który poprowadził Tomasz Kościelski miał kilka odsłon: W pierwszej, po przywitaniu przybyłych na koncert słuchaczy, na scenie pojawiły się trzy połączone chóry, które wspólnie zaśpiewały Gaude Mater Polonia i wprowadziły słuchaczy w klimat koncertu. W części drugiej zaprezentował się Chór Kameralny Misericordia pod dyrekcją Aleksandra Piechaczka. Chór wykonał 6 utworów: I. Rheinberger – Abendlied, S. Moniuszko – Ojcze nasz, O. Gjeilo – Ubi Caritas, G. P. Palestrina – Jesu Rex admirabilis, C. Franck – Dextera domini (fragment), A. Dvorak – Humoreska. W trzeciej części koncertu na scenie pojawiła się Młodsza Orkiestra Kameralna Zespołu Szkół Muzycznych z Legnicy z dyrygentem Aleksandrem Piechaczkiem. W programie, który wykonali młodzi muzycy, znalazły się: P. Czajkowski – Romeo i Julia, P. Dukas – La Peri Fanfare, I. Williams – Schindler’s list theme, S. Moniuszko – Cztery Pory Roku z solistką (mezzosopran), W. A. Mozart – Ave verum corpus – z chórem Misericordia. Jako ostatnie, w części czwartej, wystąpiły dwa chóry pod dyrekcją Jakuba Jurdzińskiego. Chóry wieluńskie zaprezentowały w swoim programie: Take a Chance on Me, Dancing Queen, Mamma Mia, z repertuaru zespołu Abba, muz. Benny Andersson, Stig Anderson, Bjorn Ulvaeus; Muie Rendeira – muz. Carlos Antonio Pinto Fonseca; Can you hear me? – muz. Bob Chilcott; Lollipop – muz. Beverly Ross, Davanti al Re.

Reklama

Finał koncertu to dwa utwory Uwierz Polsko w wykonaniu trzech połączonych chórów oraz Dwa serduszka w wykonaniu połączonych chórów i orkiestry. Utwór Dwa Serduszka wykonawcy koncertu zaśpiewali także na bis.

Piękne słowo o muzyce, która jest mostem między światami i ludźmi, wspaniały śpiew i wirtuozeria młodych muzyków urzekły publiczność, która swój zachwyt wyraziła owacjami na stojąco. Muzyka połączyła muzyczny Wieluń, Wrocław i Legnicę, a miejscem spotkania był, jest i będzie kościół św. Barbary.

Za piękny koncert wszystkim wykonawcom podziękował ks. Jarosław Boral – proboszcz parafii św. Barbary w Wieluniu. Za możliwość zorganizowania koncertu wszystkim sponsorom podziękował Tomasz Kościelski.

2019-06-19 10:49

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Na początek Łuciuk i Koszewski. Ruszył cykl „Muzyka w Świątyniach”

– Dziękuję, że w tak cudownym miejscu możemy zaprezentować muzykę sakralną – powiedział w sanktuarium św. Antoniego z Padwy w Częstochowie Janusz Siadlak, dyrektor Chóru Filharmonii Częstochowskiej Collegium Cantorum, na rozpoczęcie IV edycji cyklu „Muzyka w Świątyniach”.

Pierwszy z trzech multimedialnych koncertów historycznych zaplanowanych w jego ramach odbył się 22 czerwca. Chórzyści wykonali fragmenty Nieszporów na uroczystość Wniebowzięcia Maryi Dziewicy, czyli „Vesperae in assumptione Beatae Mariae Virginis” („Assumpta est”, „Maria Benedicta Filia” i „Pulchra es”) oraz utwory Andrzeja Koszewskiego – „Trittico di messa” i „Angelus Domini”.

CZYTAJ DALEJ

Historia według Kossaka

2024-03-28 10:54

[ TEMATY ]

Materiał sponsorowany

fot. Armando Alvarado

Mało która postać historyczna odcisnęła tak mocno swój ślad w dziejach świata, i tak bardzo wpływa na wyobraźnię współczesnych ludzi, jak Napoleon. Pisano o nim książki, wiersze, kręcono filmy, ale bodaj żadne z tych dzieł nie jest tak wymowne jak obraz Wojciecha Kossaka poświęcone temu geniuszowi wojny.

Mowa, oczywiście, o powstałym w 1900 r. dziele „Bitwa pod piramidami”. Obraz mimo upływu lat nadal wywiera ogromne wrażenie na widzach, pobudzając nie tylko ich „estetyczne synapsy”, ale i zmuszając do głębszej refleksji nad dziejami okresu, który został przedstawiony na płótnie i tego, jak wpłynął Napoleon na ukształtowanie się świata. Malowidło Kossaka intryguje nie tylko widzów, ale i ekspertów, od dawna jest obiektem wnikliwych analiz wielu badaczy. Bank Pekao S.A. zaprasza do obejrzenia krótkiego filmu pt. „Okiem liryka”, który przybliża fascynującą historię tego monumentalnego płótna.

CZYTAJ DALEJ

Całun Turyński – badania naukowe potwierdzają, że nie został wyprodukowany

2024-03-28 22:00

[ TEMATY ]

całun turyński

Adobe.Stock

Całun Turyński

Całun Turyński

W Turynie we Włoszech zachowało się prześcieradło, w które według tradycji owinięto ciało zmarłego Jezusa - Święty Całun. W ostatnich latach tkanina ta została poddana licznym, nowym badaniom naukowym. Rozmawialiśmy o tym z prof. Emanuelą Marinelli, autorką wielu książek na temat Całunu - niedawno we Włoszech ukazała się publikacja „Via Sindonis” (Wydawnictwo Ares), napisana wspólnie z teologiem ks. Domenico Repice.

- Czy może pani profesor wyjaśnić tytuł swojej nowej książki „Via Sindonis”?

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję