Reklama

O godną przyszłość

Utrzymanie statusu zajęć wychowania do życia w rodzinie w polskich szkołach, a także zagrożenia płynące z permisywnej edukacji seksualnej to główne zagadnienia poruszane podczas sympozjum „Edukacja seksualna, ale jaka?”, zorganizowanego 27 października br. w Pałacu Staszica w Warszawie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Sympozjum zostało przygotowane przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli i Wychowawców oraz Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka. Przybyli na nie przedstawiciele środowisk oświatowych, nauczyciele i wychowawcy z całej Polski. Prawie 200 osób wysłuchało referatów i obejrzało prezentacje przygotowane i przedstawione przez: prof. Krystynę Ostrowską, dr Krystynę Kluz, prof. Wandę Stojanowską i ks. dr. Mirosława Koska, dr. Szymona Czarnika, dr. Szymona Grzelaka oraz niemiecką socjolog Gabriele Kuby.

Doceńmy wychowanie

Prof. Krystyna Ostrowska podkreśliła, że przedmiot „wychowanie do życia w rodzinie”, którego edukacja seksualna jest jednym z elementów, to bardzo ważne zajęcia w polskiej szkole. - Obowiązująca podstawa programowa tego przedmiotu oparta jest na wiedzy, a nie na opiniach i poglądach politycznych - podkreślała prelegentka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Wykład dr Krystyny Kluz, poświęcony polskiej edukacji seksualnej i jej pozytywnym efektom, przedstawił dr inż. Antoni Zięba, który za autorką powtarzał, że w Polsce edukacja seksualna jest elementem przygotowywania młodych ludzi do życia w małżeństwie i rodzinie, co oznacza wychowanie ich do abstynencji seksualnej bez propagowania antykoncepcji. - Mamy bardzo dobre efekty, a nie rozdajemy naszej młodzieży środków antykoncepcyjnych - komentował przedstawiane wyniki badań dr Zięba i podkreślał, że największym demoralizatorem kolejnych pokoleń Polaków są liberalne media.

Reklama

Prawa i obowiązki rodziców do wychowania dzieci w świetle Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego przedstawili podczas wspólnego wystąpienia prof. Wanda Stojanowska i ks. dr Mirosław Kosek. Mówili m.in. o nowelizacji kodeksu i o wynikających stąd zagrożeniach dla polskiej rodziny. Wspomnieli również o przygotowanym projekcie „wiedzy o seksualności człowieka”.

Do upowszechnianych, a niesprawdzonych opinii, jakoby polscy uczniowie nie byli w sposób właściwy edukowani w ramach wychowania do życia w rodzinie, odniósł się dr Szymon Czarnik, który, powołując się na przeprowadzone wiosną br. badania wśród krakowskich gimnazjalistów i przedstawiając ich wyniki, mówił m.in.: - Uczniów, którzy przyznają, że czerpią z tych zajęć wiedzę na temat ludzkiej seksualności, cechuje mniejszy stopień rozluźnienia obyczajowego oraz bardziej pozytywny stosunek do ochrony życia od momentu poczęcia. Również dr Szymon Grzelak w przygotowanej prezentacji „Seksualność w profilaktyce problemów młodzieży” udowadniał, na podstawie realizowanego programu profilaktyki zintegrowanej „Archipelag Skarbów”, jak wiele dobrego przynoszą młodzieży tego typu zajęcia.

Usłyszmy głos świadka

Reklama

Zebrani ze szczególną uwagą wysłuchali referatu wygłoszonego przez Gabriele Kuby, która po raz kolejny gościła w Polsce, przedstawiając efekty obowiązkowej edukacji seksualnej w Niemczech. - Działanie, które rozpoczęło się jako uświadamianie seksualne młodzieży w wieku dojrzewania, przekształciło się w totalitarny atak na tożsamość płciową w postaci seksualizacji dzieci już od kołyski. Podróż od „uświadamiania seksualnego”, poprzez „wychowanie seksualne”, do „kształcenia seksualnego” przy pomocy „neoemancypacyjnej pedagogiki seksualnej” toczy się w kierunku całkowitej demoralizacji - mówiła niemiecka publicystka. - Upowszechniana obowiązkowa edukacja seksualna w takiej formie kwestionuje rodzinę jako podstawową jednostkę społeczeństwa, szkodzi dzieciom i młodzieży, niszczy wiarę i przyczynia się do dalszej redukcji stopy urodzeń. Służy interesom małych grup społecznych, a nie dobru wspólnemu. Młodzi ludzie mają w sobie tęsknotę za prawdziwą miłością i wiernością. Dorośli powinni ich wspierać w wypełnianiu tej tęsknoty. Tylko wówczas będziemy mieli godną przyszłość. Nauczyciele, wychowawcy i rodzice! Los przyszłego pokolenia jest w waszych rękach. Zwierajcie szeregi i organizujcie się, aby nie dopuścić do takich zmian, jakie zaszły w innych krajach Europy - apelowała Gabriele Kuby.

Zmobilizujmy się

Podczas zorganizowanej konferencji prasowej Teresa Król z Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli i Wychowawców wyjaśniała, że w ramach realizowanych zajęć wychowania do życia w rodzinie w Polsce seksualność ujmuje się w sposób integralny, czyli uwzględniający zarówno sferę biologiczną, fizyczną, jak również sfery: psychiczną, emocjonalną, społeczną i duchową, czyli opartą na wartościach. I właśnie takie ujęcie daje szansę na właściwy i pełny rozwój młodego człowieka.

Dr inż. Antoni Zięba, dokonując podsumowania sympozjum, stwierdził m.in.: - Z zapartym tchem słuchałem kolejnych wystąpień podczas konferencji. Szczególne podziękowania kieruję do pani Gabriele Kuby. To jest głos świadka dany Polsce, żeby ci, którzy nie widzą zagrożeń, dostrzegli je. Żebyśmy się wszyscy tu obecni zmobilizowali i obudzili innych. I abyśmy wspólnie przeciwstawili się grożącemu niebezpieczeństwu, żeby to nieszczęście, jakim jest demoralizacja młodego pokolenia, nie stało się udziałem Polski. Łatwiej zapobiegać, niż leczyć. My mamy jeszcze szansę, ogromną szansę, zapobiec tej tragedii młodego pokolenia.

2012-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Śladem świętej z Magdali

Niedziela Ogólnopolska 30/2021, str. 16

[ TEMATY ]

św. Maria Magdalena

Maria z Magdali

pl.wikipedia.org

Piero di Cosimo, Maria Magdalena

Piero di Cosimo, Maria Magdalena

O Marii z Magdali wiemy jedynie tyle, że Jezus wkroczył w jej życie, uwalniając ją od siedmiu złych duchów. Owa liczba podkreśla wielki ciężar, który zdjął z niej Zbawiciel, i niezwykłą przemianę, jaka w niej nastąpiła.

Maria Magdalena, a raczej Maria z Magdali, bo tak naprawdę po imieniu świętej Ewangelia wspomina miejscowość, z której owa kobieta pochodziła. Czyni tak, by odróżnić ją od innych Marii, które wspominane są w jej tekstach, poczynając od Matki Jezusa. Imię Maria było bowiem równie popularne w czasach biblijnych jak dziś. My posługujemy się jego greckim brzmieniem. W języku aramejskim wymawiano je jako „Mariam”, zaś po hebrajsku „Miriam”. Jak zatem zwracano się do naszej bohaterki? Pewnie zależało to od sytuacji i od tego, kto ją spotykał. Dla nas jej imię zostało zachowane w grece, gdyż w tym języku spisano teksty natchnione Nowego Testamentu. Nie jest też jednoznaczna treść, która kryje się pod tym imieniem. Może ono określać gorycz lub smutek, a także odpowiadać słowu „pani”. Może również oznaczać przyczynę radości lub ukochaną (przez Jahwe). To ostatnie znaczenie jest dość niepewne i opiera się na związkach z egipskim słowem mrjt – ukochana. Które z nich wiąże się z kobietą, o której opowiada Ewangelia? Czy znajdziemy jedno właściwe, czy też wszystkie po trochu oddają dzieje jej życia: te związane z goryczą i bólem doświadczenia zła, te naznaczone radością uwolnienia z sideł szatana, i te, w których odnalazła głębię i piękno miłości Boga? Tu pozostawmy każdemu miejsce na własną odpowiedź.
CZYTAJ DALEJ

Nowa podstawa programowa WF podpisana. Będzie obowiązywać od 1 września 2025 r.

2025-07-22 17:03

[ TEMATY ]

szkoła

Adobe Stock

Minister edukacji Barbara Nowacka podpisała nowelizację rozporządzeń w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego - w zakresie wychowania fizycznego - poinformowało we wtorek MEN. Nowa podstawa programowa WF będzie obowiązywać od 1 września 2025 roku.

Chodzi o nowelizację rozporządzenia minister edukacji w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia oraz o nowelizację rozporządzenia w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
CZYTAJ DALEJ

Papież modli się za ofiary katastrofy lotniczej w Bangladeszu

2025-07-22 18:12

[ TEMATY ]

Papież Leon XIV

Vatican Media

Leon XIV w opublikowanym telegramie wyraził głęboki smutek i duchową bliskość wobec rodzin ofiar tragicznej katastrofy lotniczej, do której doszło w stolicy Bangladeszu, Dhace. W wyniku tragicznego zdarzenia z udziałem wojskowego samolotu, który rozbił się w pobliżu szkoły Milestone, życie straciło wielu uczniów, a dziesiątki zostało rannych.

Współczucie, modlitwa, umocnienie
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję