Wtedy podeszła do Niego matka synów Zebedeusza ze swoimi synami, oddając Mu pokłon i o coś Go prosząc. On jej odpowiedział: „Czego chcesz?” A ona rzekła do Niego: „Powiedz, żeby ci dwaj moi synowie siedzieli jeden po prawicy Twojej, a drugi po lewicy w Królestwie Twoim”. Jezus odpowiedział: „Nie wiecie, o co prosicie. Czy możecie pić kielich, który Ja mam pić?” Odpowiedzieli Mu: „Możemy”. On im powiedział: „Kielich Mój pić będziecie, ale usiąść po mojej prawicy i lewicy nie należy do Mnie dawać, lecz będzie to dla tych, którym przygotował to mój Ojciec”. A gdy dziesięciu innych usłyszało o tym, oburzyli się na dwóch braci. Jezus przywołał ich i rzekł: „Wiecie, że władcy narodów panują nad nimi, a ich wielcy sprawują nad nimi władzę. Nie tak będzie między wami. Lecz kto chce być między wami wielki, niech będzie waszym sługą, a kto chce być pierwszy między wami, niech będzie waszym niewolnikiem. Tak jak Syn Człowieczy nie przyszedł, aby Mu służono, lecz aby służyć i dać życie swoje na okup za wielu”.
Rozważanie
Służyć i być niewolnikiem drugiego to trudne zadanie. Potrzebna jest świadomość, komu służę a to domaga się miłości. Pytam i ja: kto u Boga jest pierwszy a kto ostatni? Kto zasiądzie po prawej a kto po lewej stronie w Królestwie Ojca. Matka chce dla swoich dzieci jak najlepiej, dlatego nie dziwi nas jej prośba. A On przypomina: istotą jest całkowite oddanie siebie dla drugiego i za drugiego. To w praktyce oznacza służbę, to poniekąd jak niewolnictwo względem osoby kochanej, ale z tą różnicą, że w wolności serca a nie w przymusie. Dlatego łatwiej jest nam zrozumieć rzesze męczenników za wiarę, ale i z miłości, i dla miłości.
Owoc słowa
Z miłości do Jezusa, zrobię dziś konkretny uczynek miłosierdzia dla kogoś…
W czasie, gdy Jezus przechodził przez pola w szabat, Jego uczniowie poczęli łamać kłosy i jeść. A gdy faryzeusze to zobaczyli, powiedzieli do Niego: „Oto Twoi uczniowie robią to, czego nie wolno czynić w szabat”. On im odpowiedział: „Czy nie czytaliście, co uczynił Dawid, gdy poczuł głód, on i ci, którzy z nim byli? Jak wszedł do domu Bożego i jedli chleby pokładne, których nie wolno było jeść ani jemu, ani jego towarzyszom, tylko samym kapłanom? Albo czy nie czytaliście w Prawie, że w szabat kapłani w świątyni łamią szabat i są bez winy? A Ja wam powiadam: Większy niż świątynia jest tutaj. Gdybyście zaś wiedzieli, co to znaczy: Miłosierdzia chcę, a nie ofiary, nie potępialibyście niewinnych. Bo Syn Człowieczy jest Panem także szabatu”.
Założył kilkanaście eremów-pustelni. Jest patronem kamedułów.
Pochodził z Rawenny. Wstąpił do Zakonu Benedyktynów, ale tęsknił za samotnym życiem. Dlatego po 3 latach opuścił ów klasztor. Spragniony był doskonalszego skupienia, więc podjął życie pustelnicze. W tym celu udał się na pogranicze Francji i Hiszpanii. Wstąpił do klasztoru benedyktyńskiego w Cuxa. On sam i jego towarzysze, nawiązując do pierwotnej Reguły św. Benedykta, żyli w oddzielnych domkach, uprawiali ziemię i gromadzili się tylko na wspólny posiłek i pacierze. Święty Romuald zakładał pustelnie również we Włoszech. Najsłynniejszy był erem w Camaldoli, stąd nazwa Zakonu Kamedułów. Z czasem Romuald miał coraz więcej uczniów i naśladowców. Do jego uczniów należeli m.in.: św. Bruno z Kwerfurtu (Bonifacy) – kapelan cesarza Ottona III, św. Benedykt z Benewentu i św. Jan z Wenecji, których św. Bruno zabrał ze sobą do Polski, gdzie też obaj ponieśli śmierć męczeńską († 1003), oraz św. Piotr Damiani († 1072).
W Boże Ciało doszło do profanacji Najświętszego Sakramentu
2025-06-19 23:02
Tv Republika
o. Wojciech Ulman OFMConv
Tabernakulum – dar kapłanów i wiernych z dekanatu leżajskiego
dla Munyonyo
Widz TV Republiki z Lubaczowa przesłał do stacji wstrząsający film z aktu profanacji dokonanego w czasie Mszy Św w kościele pw. św. Stanisława w Lubaczowie.
W trakcie Eucharystii, o godz. 18, młody mężczyzna podszedł w stronę ołtarza, a następnie rzucił plastikową butelką w tabernakulum - najświętsze miejsce w kościele dla osób wierzących.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.