Caritas Polska rozpoczęła kolejny program pomocy - "Kromka Chleba". Tym razem jest on skierowany do osób ubogich, bezdomnych i zagrożonych marginalizacją. "Kromkę Chleba" będzie można wesprzeć finansowo
poprzez wysyłanie SMS-ów, wpłaty kartą kredytową i przelewami. Hasłem akcji jest "Jutro to możesz być Ty!".
Szacuje się, że ponad 22% dorosłych obywateli naszego kraju jest zagrożonych wykluczeniem społecznym: bezrobotni, rodziny wielodzietne i niepełne, wielu mieszkańców wsi i małych miast, emeryci i renciści.
W sposób szczególny to zagrożenie przeżywają dzieci. Osobną grupę stanowią tysiące ludzi bezdomnych. "Kromka Chleba", prowadzona przez Caritas Polska, będzie miała wymiar ogólnopolski. Caritas zamierza
regularnie pozyskiwać środki na dożywianie i pomoc socjalną dla najbiedniejszych. Dzięki promocji medialnej Caritas postanowiła wzmocnić i rozszerzyć dotychczasową pomoc.
Caritas liczy na odzew wielu firm i prywatnych przedsiębiorców. Także osoby indywidualne dzięki łatwym sposobom (SMS, płatność kartą kredytową, przelewy) będą mogły uczestniczyć w programie.
- Chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na los rodaków. Wielu spośród nas cierpi z powodu głodu - powiedział o. Hubert Matusiewicz wicedyrektor Caritas Polska. Caritas liczy na hojność ofiarodawców,
co umożliwiłoby poszerzenie zakresu udzielanej pomocy. Dotychczasowe 24 tys. obiadów, które każdego dnia organizacje związane z Kościołem katolickim wydają potrzebującym, należałoby przynajmniej podwoić.
Pomoc w postaci produktów żywnościowych rozdawanych rodzinom również wymaga zwielokrotnienia. - Przeprowadzone kiedyś badania wykazały, że gdyby każdy aktywny zawodowo Polak przekazał kilka promili swoich
dochodów, a każdy producent produktów spożywczych przekazał kilka procent swoich wyrobów na rzecz głodnych, zaspokoiłoby to problem głodu w Polsce - powiedział ks. Stanisław Słowik, dyrektor Caritas kieleckiej.
Partnerem medialnym "Kromki Chleba" została TVP 3. Caritas podjęła też współpracę z firmą "Europlakat", zajmującą się sprzedażą powierzchni reklamowych na billboardach, citylightach, także rozgłośnie
radiowe: Radio PiN, Radio Plus, Radio dla Ciebie oraz Polskie Radio S.A.
Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.
Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.
Fra Angelico: Ukrzyżowanie (San Marco, Florencja).
Sześćsetletni fresk, przedstawiający Ukrzyżowanie Chrystusa, autorstwa bł. Fra Angelico (1395-1455) - jednego z najwybitniejszych malarzy wczesnego Odrodzenia, pieczołowicie odrestaurowano w przyklasztornym kościele św. Dominika we Fiesole koło Florencji. Dzieło, ukryte pod wieloma warstwami farb, odzyskało swój pierwotny blask dzięki wsparciu amerykańskiej organizacji non‑profit Friends of Florence (Przyjaciele Florencji).
Dominikanin Guido di Pietro, w zakonie - Jan z Fiesole, znany jako Fra Angelico, zwany „Malarzem Anielskim” ze względu na swój subtelny, wręcz eteryczny sposób używania barw i światła, łączył średniowieczną duchowość z technicznymi osiągnięciami Renesansu. Jego obrazy były nie tylko wyrazem kunsztu artystycznego, lecz także aktem głębokiego oddania i modlitwy. 3 października 1982 św. Jan Paweł II wyniósł go na ołtarze, ale nie była to klasyczna beatyfikacja, lecz potwierdzenie kultu przez wprowadzenie jego imienia do mszału.
Oficjalny profil papieski @Pontifex na platformie X (dawny Twitter) ma ponad 53 miliony followersów, natomiast @Pontifex – Pope Leo XIV na Instagramie - 14 milionów. Te dane zaskakują i wskazują, że wybór kardynała Prevosta na papieża stał się także wydarzeniem komunikacyjnym.
Pierwszy post w social mediach Leon XIV zamieścił już w piątym dniu pontyfikatu. Było to przesłanie pokoju: „Niech pokój będzie z wami wszystkimi!”, wypowiedziane z Loggii Błogosławieństw Bazyliki św. Piotra tuż po wyborze. Od tej pory papieskie wpisy (na X) opatrzone zdjęciami lub filmikami (na Instagramie) pojawiają się codziennie, niekiedy po kilka jednego dnia. Wprawdzie obecność Stolicy Apostolskiej na platformach takich jak X (dawniej Twitter) oraz Instagram była zapoczątkowana za pontyfikatu Benedykta XVI, a później kontynuowana przez papieża Franciszka, to jednak Leon XIV zdobył – zaledwie po dwóch miesiącach pontyfikatu! - rekordową, większą niż jego poprzednicy, liczbę obserwujących: na Instagramie jest to 12,6 mln, a na platformie X ponad 53 mln.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.