Jak skończy się trudna sytuacja w nigeryjskiej diecezji Ahiara? Przypomnijmy, że od 2012 r. trwa tam konflikt. Duchowieństwo diecezji nie zaakceptowało watykańskiej nominacji biskupiej. Mianowany 5 lat temu bp Peter Ebere Okpaleke do dziś nie zawitał do miasta. Gdy zawiodły rozmowy, papież Franciszek wystosował ostry list do wszystkich duchownych, dając im czas do niedzieli 9 lipca 2017 r., aby przysłali do niego list z przeprosinami i deklaracją posłuszeństwa. Clou całej sytuacji tkwi w niesnaskach między plemieniami Nigeryjczyków. Duchowni z Ahiary najchętniej jako biskupa widzieliby kogoś ze swego grona, ale, jak wiadomo, w Kościele takie kryteria nie obowiązują. Amerykański portal religijny Crux rozmawiał z kilkoma duchownymi, którzy podkreślali, że już wysłali list do Papieża z deklaracją posłuszeństwa. A co z innymi? Na dodatek w sprawę mieszają się różne środowiska, np. media. Lokalna gazeta pisała np. o wiecu przeciwników bp. Okpaleke, który miał zgromadzić 3 tys. uczestników. Okazało się, że tekst przygotowano przed rzekomym wiecem, który wcale się nie odbył. W diecezji są też zwolennicy nowego biskupa. Jeżdżą do sąsiedniej diecezji na Msze św. odprawiane przez hierarchę, który przebywa w niej od 2012 r.
Każdego roku w Neapolu wierni gromadzą się w tamtejszej katedrze, by oddać cześć św. Januaremu. Czekają również na cud, który jest związany z relikwiami tego świętego męczennika. Jego krew, zamknięta w ampułce, zmienia stan skupienia – z zastygłej grudki skrzepu staje się płynną substancją, przypominającą krew żywego człowieka. I choć Kościół nie zajął oficjalnego stanowiska w sprawie stwierdzenia nadprzyrodzoności tego zjawiska, to wierni nie mają wątpliwości, że krew męczennika z IV wieku upłynnia się po dziś dzień.
Jest rok 1846. Francja przechodzi poważny kryzys, epokę fermentu i zmian społecznych. Kraj przeżywa najpierw rewolucję, czasy napoleońskie, wreszcie lata nędzy. Rodzi się moda na racjonalizm i krytykę Kościoła. W wielu miejscach z wolna zanika wiara.
Nawet najzdrowsze zdawałoby się środowiska – wsie – tracą swą tożsamość i wyrzekają się swoich tradycji. W Corps ludzie żyją tak, jakby Boga nie było. Tam właśnie mieszkała Melania Calvat (lub Mathieu). W 1846 r. miała czternaście lat. Tam żył też jedenastoletni Maksymin Giraud. Choć oboje mieszkali w tej samej parafii, La Salette, pierwszy raz spotkali się dopiero na dwa dni przed objawieniem się Matki Najświętszej. Nic dziwnego, byli tak różni, że nawet gdyby się gdzieś zobaczyli, nie zauważyliby swojej obecności.
Bp Małyga: Piękno Boga jest na to, żeby nas zachwycało do pracy nad sobą.
2025-09-20 00:55
ks. Łukasz
screen YT
Wierni i Duchowieństwo archidiecezji wrocławskiej pielgrzymowali na Jasna Górę. Na zakończenie pielgrzymki odprawiona została Pasterka Maryjna, której przewodniczył bp Maciej Małyga.
We wstępie do Mszy świętej, w kaplicy Cudownego Obrazu bp Maciej Małyga mówił: - Gromadzimy się w środku nocy, aby wspólnie z Matką Bożą czuwać. Przychodzimy ze wszystkimi naszymi intencjami. Chcemy modlić się za naszą archidiecezję, nasze parafie, synod i wszystkie ważne nasze sprawy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.