Już we wtorek 6 sierpnia br. wyruszy na trasę 308. Warszawska Pielgrzymka Piesza na Jasną Górę. Jeśli jeszcze nie podjąłeś decyzji, czy weźmiesz w niej udział, to jest ostatni moment, by to zrobić
W pielgrzymce może wziąć udział każdy, kto ma intencję pielgrzymować. Młodzież poniżej 18. roku życia, która chce pójść na pątniczy szlak bez rodziców, zobowiązana jest przedstawić pisemne pozwolenie swoich rodziców na udział w pielgrzymce, wraz z imiennym wskazaniem opiekuna (osoby dorosłej) w tej samej grupie. Obecność opiekuna (dobrze, gdyby był to również rodzic) przy zapisie jest obowiązkowa.
Zapisy przy Długiej 3...
2 sierpnia kończy się możliwość zapisu na pielgrzymkę on-line, ale otwiera się okazja na zapisy osobiste. Zapisy będą się odbywać do 5 sierpnia br. w godz. 9-19 w kościele Ojców Paulinów przy ul. Długiej 3 w Warszawie w tzw. dolnym kościele – wejście przez „górny” kościół, po czym kierujemy się zgodnie z oznakowaniem.
Wszyscy, którzy będą chcieli dołączyć do pielgrzymki w kolejnych dniach jej trwania, będą mogli się zapisać na trasie pielgrzymki w punktach Informacji WPP (grup zasadniczych lub piętnastek).
Darowizna
Reklama
Wpisowe pielgrzyma indywidualnego wynosi 120 zł. W przypadku rodzin pierwsza osoba zapłaci 120 zł, druga osoba z rodziny – 115 zł, trzecia – 110 zł, czwarta i kolejna osoba – 105 zł, dzieci w wieku 7-10 lat – 25 zł, udział dzieci do lat 7 jest bezpłatny. Koszty te są darowizną na cele organizacji 308. WPP, m.in.: przygotowanie i druk legitymacji, książeczek oraz materiałów na wyposażenie przewodników i poszczególnych grup; zabezpieczenie służb pielgrzymkowych: medycznej, ekologicznej, porządkowej, policji itd.); przewóz bagaży; opłatę noclegów i posiłków na trasie pielgrzymki dla ojców, księży, kleryków, lekarzy, personelu medycznego, służb sprzątających trasę pielgrzymki (ok. 200 osób); wynajem samochodów dla służb pielgrzymkowych i miejsc do obsługi pielgrzymki; wywóz śmieci, toalety; sprzęt nagłaśniający.
Istnieje możliwość ubezpieczenia się od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas pielgrzymki – od wyjścia pielgrzymki aż do powrotu, nie dłużej niż do północy 15 sierpnia 2019 r. Suma ubezpieczenia: 5 tys. zł – składka 2 zł od osoby.
Bagaż pielgrzyma
To, co zabierzesz i jak się spakujesz, będzie ci pomagać albo przeszkadzać w pielgrzymowaniu. Zasadą jest posiadanie dwóch bagaży. Pierwszy – podręczny, na każdy dzień (najlepiej mały plecak) – powinien zawierać: dokumenty osobiste, legitymację, pieniądze, śpiewnik pielgrzymkowy, kartki i długopis, różaniec, modlitewnik, sztućce, kubek, butelkę wody mineralnej, suchy prowiant, chusteczki nawilżane, plastry z opatrunkiem, płaszcz przeciwdeszczowy i nakrycie głowy, karimatę lub coś do siedzenia. Drugi bagaż – przewożony samochodem z jednego noclegu na następny – powinien mieścić: sprzęt biwakowy, czyli namiot, śpiwór, karimatę (materac), menażki, miskę, a także ubrania: kilka zmian bielizny osobistej, skarpety, koszulki, T-shirty, krótkie (ale co najmniej do kolan!) spodnie, ciepły sweter, wygodne i rozchodzone obuwie na zmianę, ciepłą piżamę, przybory toaletowe, latarkę, zegarek – budzik i apteczkę, a w niej: leki przyjmowane stale lub okresowo, opaskę elastyczną, bandaż, opatrunki z plastrem, żel na zakwasy, żel na stawy.
Pielgrzymka duchowa
Istnieje również możliwość pielgrzymowania duchowego. Zapisy dla pielgrzymów duchowych – w kościele na Długiej 3 w godz. 9-19 lub w trakcie trwania nowenny w dniach 6-14 sierpnia br., pół godziny przed nabożeństwami. Nowenna przed uroczystością Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w duchowej łączności z pielgrzymami 308. WPP na Jasną Górę: Msza św. z nabożeństwem: pon.-sob. o godz. 17; nd. o godz. 17.30.
Samolot włoskich linii lotniczych Alitalia A330 "Giotto" z papieżem wystartował o godz. 22.10 z rzymskiego lotniska Fiumicino do Mjanmy. W dniach 26 listopada - 2 grudnia Franciszek oprócz buddyjskiej Mjanmy odwiedzi muzułmański Bangladesz. Jest to jego 21 podróż zagraniczna.
Na lotnisku papieża pożegnał m.in. bp Gino Reali, ordynariusz diecezji Porto-Santa Rufina, na terenie której położony jest port lotniczy oraz dwóch komisarzy rządowych, kierujących obecnie przeżywającą poważne trudności finansowe "Alitalią"
Drodzy bracia i siostry,
Chciałbym wam dzisiaj opowiedzieć o Joannie d´Arc, młodej świętej, żyjącej u schyłku Średniowiecza, która zmarła w wieku 19 lat w 1431 roku. Ta młoda francuska święta, cytowana wielokrotnie przez Katechizm Kościoła Katolickiego, jest szczególnie bliska św. Katarzynie ze Sieny, patronce Włoch i Europy, o której mówiłem w jednej z niedawnych katechez. Są to bowiem dwie młode kobiety pochodzące z ludu, świeckie i dziewice konsekrowane; dwie mistyczki zaangażowane nie w klasztorze, lecz pośród najbardziej dramatycznych wydarzeń Kościoła i świata swoich czasów. Są to być może najbardziej charakterystyczne postacie owych „kobiet mężnych”, które pod koniec średniowiecza niosły nieustraszenie wielkie światło Ewangelii w złożonych wydarzeniach dziejów. Moglibyśmy je porównać do świętych kobiet, które pozostały na Kalwarii, blisko ukrzyżowanego Jezusa i Maryi, Jego Matki, podczas gdy apostołowie uciekli, a sam Piotr trzykrotnie się Go zaparł. Kościół w owym czasie przeżywał głęboki, niemal 40-letni kryzys Wielkiej Schizmy Zachodniej. Kiedy w 1380 roku umierała Katarzyna ze Sieny, mamy papieża i jednego antypapieża. Natomiast kiedy w 1412 urodziła się Joanna, byli jeden papież i dwaj antypapieże. Obok tego rozdarcia w łonie Kościoła toczyły się też ciągłe bratobójcze wojny między chrześcijańskimi narodami Europy, z których najbardziej dramatyczną była niekończąca się Wojna Stulenia między Francją a Anglią.
Joanna d´Arc nie umiała czytań ani pisać. Można jednak poznać głębiej jej duszę dzięki dwóm źródłom o niezwykłej wartości historycznej: protokołom z dwóch dotyczących jej Procesów. Pierwszy zbiór „Proces potępiający” (PCon) zawiera opis długich i licznych przesłuchań Joanny z ostatnich miesięcy jej życia ( luty-marzec 1431) i przytacza słowa świętej. Drugi - Proces Unieważnienia Potępienia, czyli "rehabilitacji" (PNul) zawiera zeznania około 120 naocznych świadków wszystkich okresów jej życia (por. Procès de Condamnation de Jeanne d´Arc, 3 vol. i Procès en Nullité de la Condamnation de Jeanne d´Arc, 5 vol., wyd. Klincksieck, Paris l960-1989).
Joanna urodziła się w Domremy - małej wiosce na pograniczu Francji i Lotaryngii. Jej rodzice byli zamożnymi chłopami. Wszyscy znali ich jako wspaniałych chrześcijan. Otrzymała od nich dobre wychowanie religijne, z wyraźnym wpływem duchowości Imienia Jezus, nauczanej przez św. Bernardyna ze Sieny i szerzonej w Europie przez franciszkanów. Z Imieniem Jezus zawsze łączone jest Imię Maryi i w ten sposób na podłożu pobożności ludowej duchowość Joanny stała się głęboko chrystocentryczna i maryjna. Od dzieciństwa, w dramatycznym kontekście wojny okazuje ona wielką miłość i współczucie dla najuboższych, chorych i wszystkich cierpiących.
Z jej własnych słów dowiadujemy się, że życie religijne Joanny dojrzewa jako doświadczenie mistyczne, począwszy od 13. roku życia (PCon, I, p. 47-48). Dzięki "głosowi" św. Michała Archanioła Joanna czuje się wezwana przez Boga, by wzmóc swe życie chrześcijańskie i aby zaangażować się osobiście w wyzwolenie swojego ludu. Jej natychmiastową odpowiedzią, jej „tak” jest ślub dziewictwa wraz z nowym zaangażowaniem w życie sakramentalne i modlitwę: codzienny udział we Mszy św., częsta spowiedź i Komunia św., długie chwile cichej modlitwy prze Krucyfiksem lub obrazem Matki Bożej. Współczucie i zaangażowanie młodej francuskiej wieśniaczki w obliczu cierpienia jej ludu stały się jeszcze intensywniejsze ze względu na jej mistyczny związek z Bogiem. Jednym z najbardziej oryginalnych aspektów świętości tej młodej dziewczyny jest właśnie owa więź między doświadczeniem mistycznym a misją polityczną. Po latach życia ukrytego i dojrzewania wewnętrznego nastąpiły krótkie, lecz intensywne dwulecie jej życia publicznego: rok działania i rok męki.
Na początku roku 1429 Joanna rozpoczęła swoje dzieło wyzwolenia. Liczne świadectwa ukazują nam tę młodą, zaledwie 17-letnią kobietę jako osobę bardzo mocną i zdecydowaną, zdolną do przekonania ludzi niepewnych i zniechęconych. Przezwyciężywszy wszystkie przeszkody spotyka następcę tronu francuskiego, przyszłego króla Karola VII, który w Poitiers poddaje ją badaniom przeprowadzanym przez niektórych teologów Uniwersytetu. Ich ocena jest pozytywna: nie dostrzegają w niej nic złego, lecz jedynie dobrą chrześcijankę.
22 marca 1429 Joanna dyktuje ważny list do króla Anglii i jego ludzi, oblegających Orlean (tamże, s. 221-22). Proponuje w nim prawdziwy, sprawiedliwy pokój między dwoma narodami chrześcijańskimi, w świetle imion Jezusa i Maryi, ale jej propozycja zostaje odrzucona i Joanna musi angażować się w walkę o wyzwolenie miasta, co nastąpiło 8 maja. Innym kulminacyjnym momentem jej działań politycznych jest koronacja Karola VII w Reims 17 lipca 1429 r. Przez cały rok Joanna żyje między żołnierzami, pełniąc wśród nich prawdziwą misję ewangelizacyjną. Istnieje wiele ich świadectw o jej dobroci, męstwie i niezwykłej czystości. Wszyscy, łącznie z nią samą, mówią o niej „la pulzella” - czyli dziewica.
Męka Joanny zaczęła się 23 maja 1430, gdy jako jeniec wpada w ręce swych wrogów. 23 grudnia zostaje przewieziona pod strażą do miasta Rouen. To tam odbywa się długi i dramatyczny Proces Potępienia, rozpoczęty w lutym 1431 r. a zakończony 30 maja skazaniem na stos. Był to proces wielki i uroczysty, któremu przewodniczyli dwaj sędziowie kościelni: biskup Pierre Cauchon i inkwizytor Jean le Maistre. W rzeczywistości kierowała nim całkowicie duża grupa teologów słynnego Uniwersytetu w Paryżu, którzy uczestniczyli w nim jako asesorzy.
Podziel się cytatem
Po raz pierwszy od ponad 100 lat i po raz trzeci w historii ciało św. Teresy od Jezusa zostało wystawione do publicznej czci. Od 11 do 25 maja do hiszpańskiego Alba de Tormes przybyły 93 tysiące pielgrzymów, aby modlić się za wstawiennictwem wielkiej świętej i reformatorki Karmelu.
Wystawienie ciała św. Teresy od Jezusa to wydarzenie o wyjątkowym charakterze - poprzednie takie uroczystości miały miejsce jedynie w 1760 i 1914 roku. Relikwie świętej karmelitanki znajdujące się w srebrnej trumnie zostały przeniesione pod centralną część ołtarza Bazyliki Zwiastowania NMP w Alba de Tormes. Uroczystej procesji, którą poprowadziło ośmiu karmelitów bosych, towarzyszyły lokalna orkiestra oraz liczni wierni różnych narodowości.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.