Reklama

Komentarze

Logistyczne serce Polski

W Łodzi ma powstać specjalny terminal z myślą o polskich produktach spożywczych, by wagony do Azji i na Zachód Europy nie wracały puste.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Budowa terminala łączącego kilka środków transportu, tzw. multimodalnego, w Łodzi może być oknem na świat dla rolnictwa. Polska jest bowiem największym producentem żywności w regionie, a rozwijające się azjatyckie państwa stanowią coraz bardziej atrakcyjne rynki zbytu.

Za projekt odpowiedzialna jest nowa spółka Contargo Hatrans Łódź, która łączy doświadczenie dwóch firm: polskiego Hatrans Logistics oraz szwajcarskiego Contargo. O ile polska firma ma doświadczenie na rynku chińskim, to Szwajcarzy mają 24 terminale, m.in. w Holandii, we Francji, w Szwajcarii i Niemczech. Dzięki temu terminal budowany na łódzkim Teofilowie Przemysłowym może być oknem na świat dla polskiego przemysłu spożywczego zarówno w kierunku azjatyckim, jak i Europy Zachodniej.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Chiny i Europa

Reklama

Łódź będzie 25. terminalem grupy Contargo i pierwszym w Europie Wschodniej. Jego lokalizacja w środkowej Polsce jest bardzo atrakcyjna, bo inne podmioty gospodarcze mają lub będą tu mieć bazy transportowe. – Dotychczas terminal miał być przeznaczony przede wszystkim do obsługi pociągów kontenerowych do i z Chin. Teraz oprócz Chin naszym celem jest włączenie Łodzi w sieć terminali Contargo, działających w najważniejszych ośrodkach gospodarczych w całej Europie Zachodniej – mówi Tomasz Grzelak, prezes zarządu Hatrans. – Planujemy uruchomić między nimi regularne kolejowe połączenia intermodalne. Specjalnością terminalu ma być obsługa eksportu polskiej żywności, m.in. mięsa, drobiu i owoców.

Głównym celem inwestycji jest eksport żywności, dlatego terminal będzie pierwszym obiektem mającym możliwość pełnej obsługi chłodniczej. – Powstanie w Łodzi nowoczesnego terminalu multimodalnego oznacza nie tylko usprawnienie procesów inwestycyjnych, ale również szeroką promocję regionu łódzkiego, dlatego jak najszybsze uruchomienie tej inwestycji powinno być priorytetem dla władz samorządowych Łodzi i regionu łódzkiego – mówi Włodzimierz Tomaszewski, poseł na Sejm IX kadencji z Łodzi. – Aby tak się stało, Contargo Hatrans chce skorzystać z przeznaczonej na ten cel unijnej dotacji.

Rynki azjatyckie

Polska gospodarka jest coraz bardziej innowacyjna, ale jeszcze długo naszym prawdziwym hitem eksportowym będzie żywność. Niestety, przez wiele ostatnich lat np. polskie mięso było skupowane przez zagraniczne firmy i dostarczane do Chin jako, chociażby, produkty holenderskie. Trzeba zatem skrócić ten łańcuch pośredników, by polskie firmy mogły bezpośrednio dostarczać żywność na azjatyckie rynki.

Sporym problemem jest także rosyjskie embargo, które utrudnia transport m.in. do Państwa Śródka. – Dozwolone są jednak tzw. przewozy kontrolowane – mówi Żaklina Kaczmarek ze spółki Contargo Hatrans. – To rodzaj transportu przy zastosowaniu plomby lokalizacyjnej na kontenerze, która pozwala kontrolować tranzyt towarów dalej na wschód i do Chin.

Reklama

Terminal zostanie wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt, taki jak np. najszybsza, najwydajniejsza i najcichsza w Europie suwnica do przeładunku kontenerów. – Dzięki możliwości przyłączenia kontenerów chłodniczych, a także bliskości największej w Łodzi chłodni terminal będzie przystosowany do długotrwałego przechowywania żywności – wyjaśnia Żaklina Kaczmarek. – U nas powstanie magazyn przeładunkowy wraz z obsługą celną i spedycyjną, dzięki czemu wszystko będzie się odbywało w jednym miejscu.

Logistyczne serce Polski

Polska jest państwem idealnie położonym pod względem logistycznym na przecięciu szlaków Wschód-Zachód i Północ-Południe. Terminal będzie się znajdował w samym logistycznym sercu Polski, przy dużym węźle kolejowym i w sąsiedztwie trasy S14. Kontenery z tego miejsca mogą być sprawnie wysyłane drogą kolejową, a także przez porty morskie, co sprawi, że nasz eksport będzie o wiele bardziej konkurencyjny na światowych rynkach.

Kolej ma jeszcze jeden atut. W czasie pandemii okazało się, że jedynym skutecznym sposobem transportu w Europie jest transport naczep samochodowych pociągami. – Kolej ma też przewagę w transporcie z Azją. Pociąg jedzie tam 15 dni, a transport morski trwa 40 dni – tłumaczy Żaklina Kaczmarek.

2020-12-02 10:49

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dr Helena Pyz: edukacja antidotum na walkę z pracą dzieci

Co dziesiąte dziecko na świecie zmuszane jest do pracy. Choć w ciągu minionych dwudziestu lat sytuacja w tym względzie uległa poprawie, to na świecie wciąż pracuje ponad 150 mln nieletnich. Połowa z nich to ofiary procederu niewolnictwa. 12 czerwca przypada Światowy Dzień Sprzeciwu wobec Pracy Dzieci.

W ciągu ostatnich dwóch dekad liczba pracujących dzieci wprawdzie zmniejszyła się na świecie o 100 mln, jednak ostatnie lata nie przynoszą już większych sukcesów w walce z tym procederem. Wskazuje na to Francesco D’Ovidio z Międzynarodowej Organizacji Pracy, która osiemnaście lat temu ustanowiła Światowy Dzień Sprzeciwu wobec Pracy Dzieci. Zauważa on, że pandemia koronawirusa może pogłębić to zjawisko.
CZYTAJ DALEJ

Patron Dnia: Święty Benedykt Józef Labre, który „użyczył” twarzy Jezusowi

[ TEMATY ]

Święty Benedykt Józef Labre

Domena publiczna

Święty Benedykt Józef Labre

Święty Benedykt Józef Labre

Mówi się, że jego promieniująca świętością twarz fascynowała ludzi. Jednemu z rzymskich malarzy posłużyła nawet do namalowania oblicza Jezusa podczas Ostatniej Wieczerzy - pisze ks. Arkadiusz Nocoń w felietonie dla portalu www.vaticannews.va/pl i Radia Watykańskiego. 16 kwietnia wspominamy św. Benedykta Józefa Labre. Beatyfikował go Papież Pius IX w 1860 r., a kanonizował w 1881 r. Leon XIII. Relikwie znajdują się w kościele Santa Maria dei Monti w Rzymie. Jest patronem pielgrzymów i podróżników.

Benedykt Józef Labre urodził się 26 marca 1748 r. w Amettes (Francja) w ubogiej, wiejskiej rodzinie. Był najstarszy z piętnaściorga rodzeństwa. Od wczesnego dzieciństwa prowadził głębokie życie modlitewne, dlatego po ukończeniu edukacji, w wieku 16 lat, mimo sprzeciwu rodziny, pragnął wstąpić do klasztoru. Kilkakrotnie prosił o przyjęcie do kartuzów, znanych z surowej reguły - bezskutecznie. Pukał też do trapistów, ale i tu spotkał się z odmową. Kiedy więc przyjęto go cystersów, wydawało się, że marzenia jego wreszcie się spełniły, ale po krótkim czasie musiał opuścić klasztor. Uznano, że jest mało święty i zbyt roztargniony, nie będzie więc dobrym mnichem.
CZYTAJ DALEJ

Podsumowanie turnieju szachowego w KSP SPSK Częstochowa

2025-04-16 10:48

[ TEMATY ]

turniej szachowy

Mat.prasowy

W sobotę, 12 kwietnia, szkoła KSP SPSK gościła uczestników II Otwartego Turnieju Szachowego dla Dzieci do lat 7 o Puchar Dyrektora Katolickiej Szkoły Podstawowej SPSK im. św. Jadwigi Królowej w Częstochowie.

Do zawodów przystąpiło czterdziestu dwóch chłopców i dziewcząt z, w większości, częstochowskich przedszkoli i klubów szachowych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję