Reklama

Kultura

Koncert „Gaude Mater Polonia. 1050-lecie Chrztu Polski”

W niedzielę 13 listopada 2016 r. o godz. 17 w Studiu Muzycznym Polskiego Radia Lublin przy ul. Obrońców Pokoju będzie miał miejsce wyjątkowy koncert zatytułowany „Gaude Mater Polonia. 1050-lecie Chrztu Polski”, wpisujący się w obchody 1050. rocznicy Chrztu Polski. Wykonawcy koncertu zaprezentują przegląd polskiej muzyki religijnej.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W programie znajdą się: koncert kościelny „Laetatus sum” Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego (1665-1734), wielkopostna sekwencja „Stabat Mater” w opracowaniu Józefa Zeidlera (1744-1806) zwanego „polskim Mozartem” oraz prawykonanie antyfony „Vidi aquam” Maksymiliana Koperskiego (1812-1862).

Chórowi KUL towarzyszyć będzie Orkiestra Teatru Muzycznego w Lublinie. Partie solowe wykonają: Iwona Socha – sopran, Urszula Kryger – mezzosopran, Tomasz Piluchowski – tenor, Robert Gierlach – bas-baryton, Jolanta Skorek-Münch – basso continuo. Dyryguje prof. Grzegorz Pecka, zaś słowo o muzyce wygłosi dr Stefan Münch.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Koncert będzie można śledzić na żywo online: http://www.radio.lublin.pl oraz na antenie Polskiego Radia Lublin na falach 102,2 fm. Polskie Radio Lublin jest partnerem wydarzenia.

Reklama

Koncert objęli honorowym patronatem: Stanisław Budzik, arcybiskup metropolita lubelski, Sławomir Sosnowski, marszałek województwa lubelskiego oraz Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Chrzest 966 oraz przy pomocy finansowej Miasta Lublin.

2016-11-06 17:21

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

IV Międzynarodowy Festiwal Organowy w Jelczu-Laskowicach

Odbędzie się od 24 czerwca do 30 września 2017 r.

Festiwal składa się z cyklu czterech sobotnich koncertów w wykonaniu znakomitych artystów z Polski i z zagranicy. Organizatorem festiwalu jest Miejsko-Gminne Centrum Kultury oraz parafia pw. Św. Maksymiliana Marii Kolbego w Jelczu-Laskowicach.

CZYTAJ DALEJ

Z Biskupem Wojtyłą szła do chorych

Niedziela Ogólnopolska 16/2018, str. 14-16

[ TEMATY ]

wywiad

Hanna Chrzanowska

www.hannachrzanowska.pl

Kard. Karol Wojtyła z Hanną Chrzanowską i osobami chorymi

Kard. Karol Wojtyła z Hanną Chrzanowską i osobami chorymi

Hanna Chrzanowska uświadamia nam, że nasze życie to przede wszystkim służba drugiemu człowiekowi. Świadectwem życia wzywa nas do bezinteresownego otwarcia się na potrzeby bliźnich, zwłaszcza chorych i cierpiących – mówi dyrektor Domu Polskiego Jana Pawła II w Rzymie ks. Mieczysław Niepsuj, rzymski postulator procesu beatyfikacyjnego krakowskiej pielęgniarki, w rozmowie z Marią Fortuną-Sudor.

Maria Fortuna-Sudor: – Proszę powiedzieć, jak Ksiądz Dyrektor został postulatorem w procesie beatyfikacyjnym Hanny Chrzanowskiej.

CZYTAJ DALEJ

Papież jedzie na Biennale w Wenecji – Watykan i sztuka współczesna

2024-04-27 11:06

[ TEMATY ]

papież Franciszek

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

Jutro papież papież Franciszek odwiedzi Wenecję. Okazją jest trwająca tam 60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki - Biennale w Wenecji. Ojciec Święty odwiedzi Pawilon Stolicy Apostolskiej, który w tym roku znajduje się w więzieniu dla kobiet, a prezentowana w nim wystawa nosi tytuł - "Moimi oczami". Wizyta papieża potrwa około pięciu godzin obejmując między innymi Mszę św. na Placu św. Marka. Planowana jest również prywatna wizyta w bazylice św. Marka. Jak się podkreśla, papieska wizyta będzie "kamieniem milowym w stosunku Watykanu do sztuki współczesnej".

Zapraszając Włocha Maurizio Cattelana do pawilonu Watykanu na 60. Biennale Sztuki w Wenecji, Kościół katolicki pokazuje, że jest otwarty na niespodzianki. Cattelan zyskał rozgłos w mediach w 1999 roku, prezentując swoją instalację naturalistycznie przedstawiającą papieża Jana Pawła II przygniecionego wielkim meteorytem i szkło rozsypane na czerwonym dywanie, które pochodzi z dziury wybitej przez meteoryt w szklanym suficie. Budzące kontrowersje dzieło Cattelana było wystawione również w Warszawie, na jubileuszowej wystawie z okazji 100-lecia Zachęty w grudniu 2000 r. „Dziewiąta godzina” - tak zatytułowano dzieło, nawiązując do godziny śmierci Jezusa - została wówczas uznana za prowokacyjną, a nawet obraźliwą. Ale można ją również interpretować inaczej: Jako pytanie o przypadek i przeznaczenie, śmierć i odkupienie. I z tym motywem pasowałby nawet do watykańskiej kolekcji sztuki nowoczesnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję