W ostatni weekend marca na kilka dni Płock stał się niekwestionowaną stolicą muzyki sakralnej. Po raz 10. bowiem odbywał się tu Festiwal Muzyki Jednogłosowej, organizowany przez Urząd Miasta Płocka, Płocki
Ośrodek Kultury i Sztuki, parafię katedralną oraz Kurię Diecezjalną Płocką. Tegoroczna, jubileuszowa edycja Festiwalu, jak podkreślali organizatorzy, miała wymiar szczególny. Dowodem tego były znakomite
zespoły, które zaśpiewały dla publiczności płockiej w katedrze podczas trzech kolejnych wieczorów. Festiwal otworzył moskiewski Chór Patriarchalny „Drewnierusskij Raspiew” pod kierunkiem Anatolija
Grindienko. Chór wykonał Liturgię wg św. Jana Chryzostoma. W sobotni wieczór wystąpił polski Chór „Bornus Consort”, pod kierownictwem Marcina Bornus-Szczycińskiego, całość zaś Festiwalu zamknęło
nabożeństwo adoracji krzyża w tradycji Beneventu, w wykonaniu francuskiego Zespołu „Ensamble Organum”, pod kierownictwem Marcela Peresa.
W słowie podsumowującym Festiwal ks. dr Andrzej Leleń nawiązał do długiej i bogatej tradycji tej imprezy. Zauważył jednocześnie, że pomimo zmian opcji politycznych, które dokonują się na szczeblach
władz miejskich, piękna idea Festiwalu Muzyki Jednogłosowej przetrwała i doczekała się jubileuszu. Świadczy to o nieprzemijającej wartości tej, liczącej blisko tysiąc lat, kościelnej tradycji muzycznej.
Pomóż w rozwoju naszego portalu