Reklama

Polska

Abp Głódź: niech KRRiT wyraża się precyzyjnie ws. TV Trwam

[ TEMATY ]

TV Trwam

abp Sławoj Leszek Głódź

Bożena Sztajner

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

O to, by Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła swoje stanowisko "precyzyjnie" w sprawie obecności TV Trwam na cyfrowym multipleksie - zaapelował w rozmowie z KAI abp Sławoj Leszek Głódź, delegat KEP ds. TV Trwam.

Na zwołanej 2 stycznia konferencji prasowej przewodniczący KRRiT Jan Dworak mówił, że przyjmuje „z dużą przykrością” cytowane przez „Nasz Dziennik” słowa abp. Sławoja Leszka Głódzia o tym, aby KRRiT „jednoznacznie przedstawiła swoje stanowisko w sprawie Telewizji Trwam oraz konkursu, jaki organ Dworaka rozpisał na cztery ostatnie miejsca na MUX-1” i aby omówiła to z Radą KEP ds. Środków Społecznego Przekazu.

Słowa przewodniczącego KRRiT skomentował dla KAI abp Głódź. Jak powiedział, przewodniczący KRRiT „może ubolewać, ale niech wyraża się precyzyjnie”.

Według Dworaka, o. Rydzyk „być może oczekuje, że Krajowa Rada przed rozpoczęciem a może choćby przed zakończeniem konkursu oświadczy, że jedno z miejsc jest przeznaczone dla TV Trwam”. - KRRiT na pewno tego nie oświadczy z prostego powodu: tego zakazuje nam prawo i będziemy traktowali równo wszystkich uczestników konkursu – powiedział.

- Czekamy na to prawo. I niech wyraźnie powiedzą, o co chodzi – odpowiedział w rozmowie z KAI abp Głódź.

Zdaniem metropolity gdańskiego, w całej sprawie „panuje mętlik”, a przewodniczący Dworak „niech się nie usprawiedliwia”.

Na pytanie, w jaki sposób widziałby rozwiązanie sporu o miejsce na multipleksie dla TV Trwam, abp Głódź powiedział: „Ja tego nie widzę, poza wyjaśnieniem jasnym i czytelnym, bo kręcą, nie mówią wyraźnie". – Mają powiedzieć tak, żeby wszyscy wiedzieli, o co chodzi – podkreślił hierarcha.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2013-01-03 10:03

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wrocław: w Wielką Sobotę można się spotkać z abp. Józefem Kupnym

[ TEMATY ]

spotkanie

abp Sławoj Leszek Głódź

Paweł Trawka

abp Józef Kupny

abp Józef Kupny

Metropolita wrocławski abp Józef Kupny na stałe wpisał do swojego kalendarza otwarte spotkania świąteczne z Dolnoślązakami. Tym razem zaprasza wszystkich w Wielką Sobotę, 4 kwietnia na godz. 10.00 do auli Papieskiego Wydziału Teologicznego.

Abp Józef Kupny z okazji świąt otrzymuje od mieszkańców Dolnego Śląska wiele kartek i listów z życzeniami. Hierarcha tłumaczył wcześniej, że wprawdzie osoby te podpisują się imieniem i nazwiskiem, ale w wielu przypadkach pozostają anonimowe. Tak powstała idea, by otworzyć drzwi dla wszystkich, którzy chcą osobiście porozmawiać z ordynariuszem diecezji. Mieszkańcy już dwukrotnie pozytywnie odpowiedzieli na zaproszenie.
CZYTAJ DALEJ

Wyzwania stojące przed nowym Papieżem - refleksje kard. Duki po konklawe

2025-05-27 19:51

[ TEMATY ]

kard. Dominik Duka

Papież Leon XIV

Kulturkampf

Włodzimierz Rędzioch/Niedziela

Kulturkampf, czyli „walka o kulturę”, to polityka Otto von Bismarcka prowadzona w Cesarstwie Niemieckim w latach 1871–1878, kiedy to kanclerz chciał ograniczyć wpływy Kościoła katolickiego w państwie. W Cesarstwie Niemieckim protestantyzm pełnił nieformalnie rolę religii państwowej, a Królestwo Prus – państwo protestanckie – odgrywało w nim dominującą rolę.

Włączenie do Cesarstwa południowoniemieckich państw katolickich na czele z Bawarią sprawiło, że 36% ludności Niemiec stanowili katolicy. Bismarck postrzegał to jako źródło destabilizacji społeczeństwa, gdyż katolikom, którzy mieli podlegać zewnętrznej władzy, tzn. władzy papieża, zarzucano brak patriotyzmu niemieckiego. W ramach Kulturkampfu wprowadzano wiele ustaw wymierzonych przede wszystkim w Kościół katolicki, których celem miało być jego upaństwawianie.
CZYTAJ DALEJ

Serduszko pękło

2025-05-28 08:00

[ TEMATY ]

felieton

Samuel Pereira

Materiały własne autora

Samuel Pereira

Samuel Pereira

W kampanii wyborczej wszystko jest dozwolone – to truizm, który od lat usprawiedliwia wszelkie polityczne ekscesy. Ale to, co obserwujemy w tegorocznej kampanii Rafała Trzaskowskiego, kandydata partii z logotypem w kształcie serca, przekracza nawet tę dość luźną granicę. Serduszko miało symbolizować empatię, otwartość, szacunek. Tymczasem kampania z nim w roli głównej wygląda raczej jak opowieść o nienawiści, strachu i obsesji na punkcie... Karola Nawrockiego.

To zdumiewające, że cała energia sztabu Trzaskowskiego nie idzie na prezentowanie jego zasług, planów, wizji. Ba – nikt nawet nie próbuje udawać, że chodzi tu o promowanie kandydata. Zamiast tego – codzienna, niemal rytualna nagonka na Nawrockiego. Wypowiedzi pełne straszenia, drwin, pogardy. Jakby cała ta kampania miała jeden cel: zohydzić przeciwnika, a nie przekonać do siebie kogokolwiek.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję