W Teatrze Ateneum na Scenie Na Dole grany jest spektakl Noc z Wertyńskim. Przedstawienie zostało zrealizowane w formie kameralnego koncertu, podczas którego Olena Leonenko, ukraińska artystka pracująca od lat w Polsce, śpiewa utwory legendarnego pieśniarza rosyjskiego Aleksandra Wertyńskiego, urodzonego w 1889 r. w Kijowie, a zmarłego w 1957 r. w Leningradzie.
Leonenko śpiewa pieśni Wertyńskiego i opowiada o dramatycznym i tragicznym życiu artysty, przywiązanego do kochającej go rosyjskiej widowni, a zmuszonego spędzić ponad dwadzieścia lat na emigracyjnej tułaczce. Wertyński, pochodzący z polsko-rosyjskiej rodziny z Kijowa, odnosił pierwsze sukcesy w latach I wojny światowej, zaś po zwycięstwie rewolucji bolszewickiej wyjechał z ZSRR. Dawał koncerty dla emigracji rosyjskiej na całym świecie, głównie we Francji, Polsce, Niemczech i Chinach. Po powrocie do ZSRR w latach II wojny uzyskał pozwolenie na koncerty, płacąc za to wysoką cenę, był bowiem zmuszany do gry w propagandowych filmach stalinowskich. Legenda tragicznego artysty przetrwała do dziś.
Olena Leonenko śpiewa pieśni Wertyńskiego o miłości i tęsknocie do ojczyzny z uczuciem i wielkim wyczuciem stylu. Towarzyszy jej na gitarze Marek Walawender. Dzięki temu mała sala Teatru Ateneum przekształciła się w klub, gdzie publiczność pijąc herbatę może pogrążyć się w świecie nostalgicznych i dramatycznych pieśni rosyjskiego artysty.
Kaplica parafii Świętej Matki Teresy z Kalkuty stała się miejscem poważnego ataku na wiarę. Mężczyzna umieścił ładunek wybuchowy na ołtarzu i zdetonował go, powodując uszkodzenie tabernakulum, witraży i sufitu.
Policja w małym miasteczku w Pensylwanii aresztowała w tym tygodniu mężczyznę oskarżonego o zdetonowanie ładunku wybuchowego na ołtarzu kaplicy katolickiej.
Mieszkam dwa kroki od Watykanu i przez wiele lat moją parafią był kościół Matki Bożej alle Fornaci prowadzony przez trynitarzy. Ale często zamiast do parafii chodzę do kościoła św. Moniki, który znajduje się w kompleksie budynków Kurii Generalnej augustianów, naprzeciw Pałacu Sant’Uffizio, siedziby Kongregacji Nauki Wiary.
Ten kościół jest również jednym z kościołów tytularnych Rzymu, tzn. kościołem diecezji rzymskiej przydzielanym przez papieża jednemu z kardynałów - w ten sposób kardynał staje się członkiem kleru rzymskiego, osobą uprawnioną do wyboru papieża w konklawe.
Przesłanie św. Teresy wydaje się skierowane szczególnie do współczesnego człowieka, który na różne sposoby odrzuca naturalną i wzajemną zależność od innych i od ekosystemu, chcąc być „jak Bóg”, ulegając pokusie Adama i Ewy – mówił kard. Pietro Parolin, podczas Mszy św. w rzymskim kościele Trójcy Świętej – Trinità dei Monti – sprawowanej w stulecie kanonizacji św. Teresy od Dzieciątka Jezus.
Kardynał przypomniał, że Świętą Teresę od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza (1873–1897), znaną jako Teresa z Lisieux, papież Pius XI ogłosił świętą 17 maja 1925 roku. Dwa lata później ogłosił ją patronką misji razem z jezuitą św. Franciszkiem Ksawerym.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.