Benedykt XVI zamierza w przyszłym roku odwiedzić Bułgarię – podaje na portalu novinite.bg Sofijska Agencja Informacyjna. Ale innego zdania jest watykański rzecznik prasowy.
Wczoraj na zakończenie audiencji ogólnej Ojciec Święty spotkał się z przedstawicielami Klubu Atlantyckiego w Bułgarii. Podczas tego spotkania przewodniczący Klubu i były minister spraw zagranicznych Solomon Pasi zaprosił papieża do Bułgarii. Jak podano, powołując się na Klub Atlantycki – Benedykt XVI przyjął zaproszenie z dużym zadowoleniem. Okazją miałoby być 20. rocznica spotkania Jana Pawła II z Bułgarskim Klubem Atlantyckim. Solomonowi Pasi towarzyszył dyrektor generalny agencji BTA, Maksym Minczew, była minister do spraw Unii Europejskiej, Gergana Pasi oraz przewodniczący Bułgarskiej Izby ds. Górnictwa i Geologii, Laczezar Cocorkow.
Mówienie o rychłej podróży Benedykt XVI do Bułgarii nie odpowiada rzeczywistości. Tak watykański rzecznik prasowy skomentował doniesienia bułgarskich mediów, że Papież w przyszłym roku odwiedzi ten kraj.
„Ojciec Święty za każdym razem, gdy otrzymuje zaproszenie, wyraża wdzięczność za złożoną mu propozycję. Jednak nie oznacza to jej przyjęcia w sensie, że obiecuje taką podróż” – podkreślił ks. Federico Lombardi. Przypomniał ponadto, że zgodnie z protokołem zaproszenie powinno napłynąć ze strony władz kościelnych i państwowych.
Papież rozważa opublikowanie w najbliższych dniach motu proprio, które uściśli pewne szczególne punkty konstytucji apostolskiej Jana Pawła II z 1996 r. „Universi Dominici gregis” o konklawe – powiedział dziennikarzom rzecznik Stolicy Apostolskiej, ks. Federico Lombardi SJ.
O Marii z Magdali wiemy jedynie tyle, że Jezus wkroczył w jej życie, uwalniając ją od siedmiu złych duchów. Owa liczba podkreśla wielki ciężar, który zdjął z niej Zbawiciel, i niezwykłą przemianę, jaka w niej nastąpiła.
Maria Magdalena, a raczej Maria z Magdali, bo tak naprawdę po imieniu świętej Ewangelia wspomina miejscowość, z której owa kobieta pochodziła. Czyni tak, by odróżnić ją od innych Marii, które wspominane są w jej tekstach, poczynając od Matki Jezusa. Imię Maria było bowiem równie popularne w czasach biblijnych jak dziś. My posługujemy się jego greckim brzmieniem. W języku aramejskim wymawiano je jako „Mariam”, zaś po hebrajsku „Miriam”. Jak zatem zwracano się do naszej bohaterki? Pewnie zależało to od sytuacji i od tego, kto ją spotykał. Dla nas jej imię zostało zachowane w grece, gdyż w tym języku spisano teksty natchnione Nowego Testamentu. Nie jest też jednoznaczna treść, która kryje się pod tym imieniem. Może ono określać gorycz lub smutek, a także odpowiadać słowu „pani”. Może również oznaczać przyczynę radości lub ukochaną (przez Jahwe). To ostatnie znaczenie jest dość niepewne i opiera się na związkach z egipskim słowem mrjt – ukochana. Które z nich wiąże się z kobietą, o której opowiada Ewangelia? Czy znajdziemy jedno właściwe, czy też wszystkie po trochu oddają dzieje jej życia: te związane z goryczą i bólem doświadczenia zła, te naznaczone radością uwolnienia z sideł szatana, i te, w których odnalazła głębię i piękno miłości Boga? Tu pozostawmy każdemu miejsce na własną odpowiedź.
MEN bije na alarm, ale likwidacje już przesądzone.
W cieniu debat o edukacji, podręcznikach i kompetencjach przyszłości, w Wielkopolsce rozgrywa się lokalny dramat, który może dotknąć setki uczniów, rodziców i nauczycieli. Jak podaje Głos Wielkopolski, 31 sierpnia 2025 roku zakończy działalność aż 12 szkół w regionie, a łącznie Wielkopolski Kurator Oświaty wydał pozytywną opinię o likwidacji 14 placówek. To niepokojący sygnał, który stawia pod znakiem zapytania przyszłość małych społeczności lokalnych i dostęp do edukacji blisko domu.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.