Reklama

Wiadomości

W życie wszedł kolejny rządowy pakiet osłonowy dla firm

W poniedziałek weszły w życie przepisy, które pozwalają na nowe formy wsparcia dla firm poszkodowanych przez pandemię. Chodzi o m.in. do 5 tys. zł dotacji na pokrycie bieżących kosztów działalności, zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne.

[ TEMATY ]

firma

przedsiębiorca

Free-Photos/pixabay.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wsparcie jest skierowane m.in. do hoteli, restauracji, obiektów kulturalnych, pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, sprzedawców detalicznych żywności na straganach i targowiskach.

Zgodnie z rozporządzaniem Rady Ministrów z 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 rząd udziela dalszego wsparcia przedsiębiorcom, którzy są dotknięci ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19. To kolejny pakiet osłonowy dla firm działających w najbardziej poszkodowanych branżach, który ma zapobiec utracie płynności finansowej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Rząd przewidział cztery formy wsparcia przedsiębiorców. Pierwsza to wypłata świadczenia ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników. Będzie dotyczyć sytuacji, gdy przychód z działalności – w rozumieniu przepisów podatkowych – uzyskany w jednym z trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku był niższy – w wyniku COVID-19 – o co najmniej 40 proc. w stosunku do przychodu uzyskanego w odpowiednim okresie porównawczym. Dofinansowanie będzie udzielane na podstawie umowy o świadczeniach ukierunkowanych na ochronę miejsc pracy i będzie przysługiwało przez trzy miesiące kalendarzowe, przypadające od miesiąca złożenia wniosku. Nabór wniosków na to świadczenie potrwa do 31 marca 2021. Koszt tego rozwiązania oszacowano na 776,7 mln zł.

Kolejne wsparcie to wypłata ponownego świadczenia postojowego, które będzie udzielane w przypadku spadku przychodów z działalności uzyskanych w jednym z dwóch miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku również o co najmniej 40 proc. wobec okresu porównawczego. Świadczenie ma pochodzić z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Maksymalna łączna kwota wsparcia w ramach tego instrumentu wynosi 963,68 mln. zł.

Trzecia forma wsparcia to dotacja na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jak informowało w komunikacie Centrum Informacyjne Rządu, może ona wynieść do 5 tys. zł. Starosta może, na podstawie umowy, udzielić jednorazowej dotacji ze środków Funduszu Pracy. Dotacja jest przeznaczona dla mikroprzedsiębiorców i małych firm, których przychód z działalności uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku w wyniku pandemii jest o co najmniej 40 proc. mniejszy niż w odpowiednim okresie porównawczym. Maksymalna łączna kwota wsparcia w ramach tego instrumentu wynosi 1 439,43 mln. zł

Reklama

Czwarta forma wsparcia to zwolnienie z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub Fundusz Emerytur Pomostowych. Zwolnienie ma dotyczyć okresu od 1 stycznia 2021 r. do 31 stycznia br. albo za okres od 1 grudnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r., wykazanych w deklaracjach rozliczeniowych złożonych za te okresy. Warunkiem będzie zgłoszenie przedsiębiorcy, jako płatnika składek przed 1 listopada 2020 r., a przychód z działalności takiego przedsiębiorcy uzyskany w jednym z dwóch miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku musi być niższy o co najmniej 40 proc. w stosunku do przychodów uzyskiwanych przez firmę w odpowiednim okresie porównawczym przed pandemią. Maksymalna łączna kwota wsparcia w ramach tego instrumentu wynosi 1 990,21mln. zł.

Rząd przeznaczył na pomoc dla firm 5,1 mld zł. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

aop/ amac/

2021-02-01 07:29

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Biblijna wytrwałość w biznesie

Stałym elementem naszych relacji z życia archidiecezji stały się informacje dotyczące działalności stosunkowo młodej jeszcze wspólnoty – „Katolickiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców i Pracodawców”. Skupia ono, jak już dość szeroko je opisywaliśmy, tych z zarządzających swoimi firmami, którzy kierując się wartościami chrześcijańskimi i katolicką nauką społeczną, pragną te fundamentalne prawdy wcielać w życie oraz kierować się nimi w miejscu swojej pracy. Służyć temu celowi ma permanentna formacja duchowa i intelektualna pogłębiana podczas spotkań wspólnotowych, a szczególnie podczas okresowych, tak jak było to w styczniu podczas Mszy św. dla przedsiębiorców.
CZYTAJ DALEJ

Zmiany kapłanów 2025 r.

Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.

Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.
CZYTAJ DALEJ

Jasna Góra: Dotarła II Pielgrzymka Rowerowa Diecezji Siedleckiej

2025-07-19 19:36

[ TEMATY ]

Jasna Góra

Pielgrzymka Rowerowa

diecezja siedlecka

BP Jasnej Góry

- Modlitwa, wzruszenie, radość, że już u celu - to odbiera wszelki ból i zmęczenie - zapewniali. Ponad 100 uczestników II Pielgrzymki Rowerowej Diecezji Siedleckiej na Jasną Górę przejechało 350 kilometrów. Najmłodszy pątnik to 8-latek, najstarszy ma 78 lat. - Tutaj bije serce Polski. Trzeba tu być i modlić się za Ojczyznę w tych trudnych czasach - powiedział główny przewodnik pielgrzymki ks. Bogumił Lempkowski.

Na jasnogórskich Błoniach rowerzystów powitał biskup pomocniczy diecezji siedleckiej Grzegorz Suchodolski. Z modlitwą i pieśnią „Czarna Madonna” rowerzyści oddali hołd Matce Bożej. Potem była krótka chwila na pamiątkowe zdjęcia, a rowery „popilnował św. Prokop”. To figura czeskiego świętego zanurzona wśród kasztanowców. Tutaj wszyscy zmęczeni chętnie „łapią cień”.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję