Reklama

Wiadomości

UNICEF: 168 milionów dzieci z powodu pandemii nie chodzi do szkoły

ONZ-owskie dzieło pomocy dzieciom UNICEF jest głęboko zaniepokojone „katastrofalnym kryzysem oświatowym” spowodowanym lockdownem. „Z każdym kolejnym dniem dzieci, które nie mają dostępu do bezpośredniego nauczania, pozostają coraz bardziej w tyle, a najbardziej pokrzywdzone dzieci płacą za to najwyższą cenę”, powiedziała 3 marca w Nowym Jorku dyrektorka dzieła Henrietta Fore, w związku z trwającą od roku pandemią COVID-19.

[ TEMATY ]

szkoła

UNICEF

Karol Porwich/Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Nie możemy sobie pozwolić na to, aby w drugim roku nauki dzieci miały ograniczone lub żadne możliwości uczenia się w szkole”, stwierdziła Fore. Należy zrobić wszystko, aby można było utrzymać szkoły otwarte.

Według UNICEF, dla ponad 168 milionów dzieci na całym świecie szkoły były całkowicie zamknięte przez prawie rok z powodu lockdownu. Jedno na siedmioro dzieci opuściło ponad trzy czwarte swoich zajęć. Według raportu „COVID-19 i zamknięcie szkół – rok bez szkoły”, w okresie od marca 2020 do lutego 2021 r. całkowity lockdown obowiązywał tylko w 14 krajach świata. Dwie trzecie tych krajów jest w Ameryce Łacińskiej i regionie Karaibów. Spośród 14 krajów przez najwięcej dni były zamknięte szkoły w Panamie, a następnie w Salwadorze, Bangladeszu i Boliwii.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Zamykanie szkół ma niszczycielskie skutki dla nauki i samopoczucia dzieci - alarmuje UNICEF. W swoim raporcie stwierdza, że dzieci najsłabsze socjalnie oraz te, które nie mają dostępu do nauki zdalnej, są najbardziej narażone na ryzyko, że nigdy nie wrócą do szkoły i będą zmuszane do małżeństw lub pracy zarobkowej. Według najnowszych danych UNESCO, ponad 888 milionów dzieci na całym świecie ma utrudnioną edukację z powodu całkowitego lub częściowego zamknięcia szkół.

Podziel się cytatem

Chcąc zwrócić uwagę na kryzys oświatowy UNICEF przygotował instalację Pandemic Classroom – model klasy szkolnej , w której stoi 168 pustych ławek. Każda z nich symbolizuje milion dzieci żyjących w krajach, w których od roku szkoły są prawie całkowicie zamknięte. „Za każdą pustą ławką wisi pusty plecak miejsce na niewykorzystany potencjał dziecka”, powiedziała Fore.

Kiedy uczniowie powrócą do swoich klas szkolnych, będzie im potrzebna pomoc, aby się na nowo przyzwyczaili i nadgonili program nauczania - podkreślił UNICEF. ONZ-owskie dzieło wezwało rządy, aby uwzględniły indywidualne potrzeby każdego ucznia i rozwijały szeroki program pomocy w nauczaniu, opiece zdrowotne i wyżywieniu.

UNICEF wezwał rządy do priorytetowego traktowania indywidualnych potrzeb każdego dziecka w wieku szkolnym oraz do wspierania rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie korepetycji, zdrowia i odżywiania. Należy też koniecznie zatroszczyć się o zdrowie psychiczne uczniów oraz o zabezpieczenie rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży.

2021-03-04 14:57

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Rządowy program „Dzieci rodzą dzieci”

Nowa minister edukacji, zamiast zająć się naprawą polskiej szkoły, zaczęła od lansowania edukacji seksualnej. Według Joanny Kluzik-Rostkowskiej, zamiast jednego przedmiotu „Wychowanie do życia w rodzinie” dla wszystkich uczniów, zostaną wprowadzone różne programy. I tak jednym uczniom szkoła zaproponuje „konserwatywne” zajęcia o życiu w rodzinie, natomiast inni będą mieli do wyboru „postępową” edukację seksualną promującą antykoncepcję albo dodatkowe rozmowy o homoseksualizmie i prawach kobiet. Obecnie w Polsce mamy w szkołach edukację typu A, polegającą na połączeniu odpowiedzialności z wiedzą o seksualności człowieka i wychowującą do abstynencji seksualnej nastolatków, czystości przedmałżeńskiej oraz wierności małżeńskiej. Zajęcia z „Wychowania do życia w rodzinie” prowadzone są w szkołach podstawowych (w klasach V-VI), gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Zajęcia są prowadzone z podziałem na chłopców i dziewczęta, a o tym, czy uczniowie w nich uczestniczą, decydują rodzice. Joanna Kluzik-Rostkowska, najwyraźniej pod naciskiem środowisk lewicowo-liberalnych i „postępowych” oraz lobby seksedukatorów chce wprowadzić w Polsce edukację typu B, czyli czysto biologiczną edukację seksualną, pozbawioną wartości etycznych, prezentującą techniczne aspekty współżycia seksualnego w połączeniu z promocją antykoncepcji. Jest to o tyle dziwne, że edukacja typu B, jak wskazuje przykład brytyjski, prowadzi do katastrofy. Na Wyspach wprowadzono obowiązkową edukację seksualną w szkołach oraz wyjątkowo liberalne prawo aborcyjne, co wywołało efekt odwrotny do zamierzonego. Obniżył się jeszcze bardziej wiek inicjacji seksualnej, aborcje są wykonywane na skalę przemysłową, odsetek nastoletnich mam drastycznie wzrósł, dzieci rodzą dzieci, zwiększa się zachorowalność na choroby weneryczne, narastają problemy społeczne, a państwo ponosi coraz większe nakłady na wydatki socjalne. W Polsce na razie na tak masową skalę takie problemy nie występują, ale obecny rząd najwyraźniej dąży do tego, aby je wprowadzić w Polsce. Są one pochodną myślenia, że sens życia człowieka polega na „satysfakcjonującym seksie”. Życie ma być lekkie, łatwe i przyjemne, zawsze „na luzie”, bez pracy nad sobą, samokształcenia, wymagania od siebie, samodyscypliny. Człowiek ma bezwzględnie, „do bólu”, realizować swoją wolność, zwłaszcza w sferze płciowości. W tym celu lansowana jest edukacja seksualna, która instrumentalizuje wyłącznie do wymiaru obiektu seksualnego drugiego człowieka, jest oparta na ideologii „bezpiecznego seksu” i ma mieć charakter instruktażu korzystania z seksu w oderwaniu od małżeństwa i odpowiedzialności rodzicielskiej. Rzecz jasna w takiej perspektywie każda religia, a zwłaszcza religia katolicka, jest „obciążeniem”, „cieniem przeszłości” ograniczającym człowieka. Ta permisywna kultura jest zakorzeniona w liberalnej demokracji. Charakterystyczne jest w Polsce to, że tak wielu wczorajszych zaciekłych marksistów jest dziś gorliwymi liberałami i zajmuje się konstruowaniem genderowej utopii „nowego lepszego świata”.
CZYTAJ DALEJ

Niezbędnik Katolika miej zawsze pod ręką

2025-02-13 14:00

[ TEMATY ]

Niezbędnik Katolika

mk

Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej niezbędnika katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca.

CZYTAJ DALEJ

Klinika Gemelli: poważny stan papieża, choć bez przesadnych alarmów

2025-02-25 21:00

[ TEMATY ]

choroba

papież Franciszek

klinika Gemelli

PAP/EPA/MAURIZIO BRAMBATTI

Źródła watykańskie potwierdzają poważny stan papieża Franciszka, chociaż w przekazywanych informacjach nie ma radykalnego zaniepokojenia.

Jak ze źródeł watykańskich dowiaduje się KAI zawarte w komunikacie Biura Prasowego informacje o pracy papieża wskazują na to, że jest to praca „lekka” a osoby z jego najbliższego otoczenia dbają o to, żeby spotkania ze współpracownikami nie trwały zbyt długo.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję