Reklama

Z internetu

Czas dla telewizji

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Co oglądamy

W 2003 r. telewizja zabrała z naszego życia dalsze 15 minut. O tyle bowiem wzrosła w świecie konsumpcja programów telewizyjnych. Obecnie wynosi ona 3 godz. i 39 min. dziennie. Pierwsze miejsce w oglądalności zajmują programy rozrywkowe, w tym reality shows. Dane te podaje sprawozdanie Rok telewizji w świecie, opublikowane przez „Eurodata TV” podczas Międzynarodowych Targów Programów Telewizyjnych w Cannes 2 kwietnia br., które analizuje ponad 600 kanałów w 72 krajach.
Podobnie jak w latach poprzednich, najchętniej oglądanym gatunkiem telewizyjnym jest fikcja (filmy, seriale, nowele) - zajmuje ona 41% najlepszych godzin oglądalności. Lecz „Eurodata” zwraca uwagę, iż sukces programów rozrywkowych w dużej mierze należy zawdzięczać konkursowi Czy chcesz zostać milionerem, który z Anglii, USA i Kanady przybył do Europy i na Bliski Wschód.
Programy informacyjne pozostają stabilne. Na 120 najbardziej oglądanych programów „newsy” zabierają 18% czasu. Pozostały czas zajmują widowiska sportowe, wśród których króluje piłka nożna.
Jeśli chodzi o czas poświęcany telewizji, najbardziej „łakomi” pozostają Amerykanie, poświęcając jej 265 min dziennie. Europa stoi na drugim miejscu - 213 min. W Europie największymi konsumentami telewizji są: Grecja (233), Włochy (230), Anglia (223) i Hiszpania (213).

Sukces wartości uniwersalnych

„Christian Film & Television Commission” w sprawozdaniu opublikowanym w piśmie Movieguide potwierdza tezy Michaela Medveda, zawarte w jego książce Hollywood versus America oraz ekonomistów Arthura De Vany i Davida Wallsa z 2000 r.
Otóż 63% filmów, które w latach 2001-03 okazały się najbardziej dochodowe, głosiło wartosci pozytywne. Filmy o pozytywnych treściach, jak: Szukając Nemo, Władca Pierścieni, Spider-Man czy Evelin zarobiły w Stanach Zjednoczonych dwa, a nawet pięciokroć więcej niż filmy negujące wartości chrześcijańskie.
Wbrew opiniom, że najbardziej dochodowe są filmy propagujące seks, 78 filmów pozbawionych tego wątku przyniosło przeciętne dochody w wysokości 37,6 mln dolarów, podczas gdy 35 filmów o wyraźnym odchylenium seksualnym - po 17,7 mln.
Komisja, założona przez Teda Baehra w 1978 r. w miejsce dawnego „Protestant Film Office”, zaczęła wydawać przegląd Movieguide w 1985 r., kiedy to, jak mówi Baer, Hollywood wyprodukował zaledwie jeden film „z pozytywną treścią chrześcijańską” wobec 81 filmów ocenionych jako „R” (dla dorosłych). Obecnie 45% filmów hollywoodzkich wyprodukowanych w ciągu roku, posiada pozytywną treść chrześcijańską, a kwalifikowane jako „R” nie przekraczają 42%. Naturalnie, trzeba mieć na uwadze jeszcze inne czynniki, jak budżet lub udział w filmie znanych aktorskich gwiazd. Nie ulega jednak wątpliwości, że filmy rodzinne są bardziej opłacalne.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2004-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Niezbędnik Katolika miej zawsze pod ręką

Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej Niezbędnika Katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca. Dostępna jest również wersja PDF naszego Niezbędnika!

CZYTAJ DALEJ

Francja: nowoczesny kościół wyróżniony przez ministerstwo kultury

2025-09-26 20:27

[ TEMATY ]

Kościół

Francja

nowoczesność

wikipedia/Vpe

Kościół pw. Ducha Świętego w Montpellier

Kościół pw. Ducha Świętego w Montpellier

Kościół pw. Ducha Świętego w Montpellier został uhonorowany przez francuskie ministerstwo kultury oznakowaniem „Wyróżniająca Się Architektura Współczesna”. Poświadczająca to tablica pamiątkowa została odsłonięta dziś wieczorem w obecności miejscowego arcybiskupa Norberta Turiniego i architekta-wizjonera Marcela Pigeire’a, który za swój projekt sprzed pół wieku nie wziął honorarium.

Świątynia w dzielnicy Cévennes w Montpellier powstała w 1965 roku, gdy kończący się Sobór Watykański II chciał zbliżyć wiernych do ołtarza. 35-letni wówczas Pigeire stworzył kościół mogący pomieścić 700 wiernych, na planie centralnym, pełen światła. Wyróżnia się on trójkątnymi fasadami, symbolizującymi Trójcę Świętą, podobnie jak trzy kolumny podtrzymujące strop na wysokości 17 metrów.
CZYTAJ DALEJ

O czym pamiętać, wypisując minimalistyczne zaproszenia ślubne?

2025-09-27 09:16

[ TEMATY ]

Artykuł sponsorowany

Materiał sponsora

Minimalistyczne zaproszenia ślubne to kwintesencja klasy i elegancji. Ich design opiera się na subtelnej estetyce i oszczędnej formie. Wypisywanie takich zaproszeń wymaga precyzji i dbałości o detale. Dzięki starannemu doborowi słów, klarownej strukturze i minimalnej ilości zdobień, zapraszani goście mogą skupić uwagę na istotnym przekazie.

Pierwszym i najważniejszym krokiem podczas wypisywania zaproszeń ślubnych jest dokładne zaplanowanie treści. Przekaz powinien być jasny, konkretny i kompletny, a styl wypowiedzi dopasowany do Waszych osobowości i klimatu planowanej uroczystości. Jeśli zdecydowaliście się na minimalistyczne zaproszenia ślubne, to priorytetem powinna być przejrzystość. Unikajcie więc nadmiaru ozdobników językowych, aby nie rozpraszać odbiorcy i nie wywoływać wrażenia, że powierzyliście ułożenie tekstu sztucznej inteligencji.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję