- Choć nie jest to koniec prac renowacyjnych w centralnym miejscu świątyni, to remont w najwyższych partiach ołtarza głównego jest już za nami – wyjaśnia ks. prał. Piotr Śliwka. - Ostateczne zakończenie prac przy ołtarzu głównym związane jest z pozyskaniem kolejnych środków zewnętrznych, co parafia katedralna będzie w dalszym ciągu czyniła, składając nowe wnioski o dotacje – czytamy na stronie parafii katedralnej.
Ołtarz główny w katedrze świdnickiej ma wyjątkową kompozycję, nad którą niemiecki jezuita i rzeźbiarz Johann Riedel pracował ponad 44 lata. Zbudowany jest na planie okręgu, wsparty na siedmiu kolumnach, na wysokim cokole. Jego renowacja nie była jednak uwzględniona w zakończonym w czerwcu projekcie rewitalizacji nawy głównej, dlatego od wielu lat parafia katedralna w oddzielnych postępowaniach stara się o pozyskanie dotacji na ten konkretny cel. Do tej pory konserwacja ołtarza głównego pochłonęła ponad 3 mln zł i z pewnością, aby dokończyć dzieła, potrzebne będzie drugie tyle.
Aktualnie w pracowni konserwatorskiej przebywa figura św. Jerzego.
Dotychczas koncerty z cyklu „Śladami mistrzów” były pojedynczymi wydarzeniami, które do świdnickiej katedry ściągały pasjonatów muzyki organowej i sympatyków Jakuba Monety.
W tym roku jednak młody organista postanowił zmienić charakter wydarzenia i zapraszając kolegów stworzyć festiwal, który pomoże zebrać fundusze na remont katedralnego instrumentu. Jemu też poświęcona jest płyta, która została zaprezentowana przy okazji inauguracji festiwalu. – „Organy katedry świdnickiej – historia dźwiękiem pisana” to projekt, który realizuję od przeszło 1,5 roku. Materiał dźwiękowy został zarejestrowany w przeciągu dwóch wieczorów podczas zeszłorocznych wakacji.
Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej niezbędnika katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca.
Z okazji Jubileuszu Młodzieży w rzymskim kościele Saint-Yves-des-Bretons pielgrzymi mogą modlić się przed niezwykłą relikwią z czasów II wojny światowej – krzyżem z nieśmiertelników, związanym z historią bł. Marcela Callo, młodego Francuza, który zmarł w opinii świętości w niemieckim nazistowskim obozie koncentracyjnym Mathausen-Gusen II w 1945 r.
La croix d’immortels, czyli dosłownie: krzyż z nieśmiertelników, to bukiet z kwiatów o tej samej nazwie (znanych też jako kocanka ogrodowa), ułożonych w formie krzyża. Jego historia sięga czasów II wojny światowej. Został on pokryjomu ułożony z kwiatów przez Camille’a Milleta, towarzysza Marcela Callo i współwięźnia w niemieckim zakładzie w Gotha. Millet, który w czasie wojny pracował przymusowo jako ogrodnik, zdołał bowiem przemycić nieśmiertelniki na teren zakładu.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.