Reklama

Kalwaria Zebrzydowska

„Oratorium Kalwaryjskie”

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, 15 sierpnia br., w sanktuarium Matki Bożej w Kalwarii Zebrzydowskiej miała miejsce premiera wyjątkowego dzieła artystycznego - „Oratorium Kalwaryjskiego”. Koncert odbył się dla uczczenia: 800-lecia Zakonu Franciszkanów, 400. rocznicy konsekracji kościoła Ojców Bernardynów w Kalwarii Zebrzydowskiej, 30. rocznicy podniesienia go przez Ojca Świętego Jana Pawła II do godności bazyliki mniejszej, a także 30. rocznicy pierwszej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski, w tym także do Kalwarii Zebrzydowskiej, oraz 10. rocznicy wpisu sanktuarium na Listę Światowego dziedzictwa UNESCO.
Bernardyni z Kalwarii Zebrzydowskiej zaprosili do współpracy nad oratorium dwóch znanych twórców. Scenariusz przygotował poeta i dramaturg Zbigniew Książek, natomiast oprawa muzyczna jest dziełem absolwenta krakowskiej Akademii Muzycznej Bartłomieja Gliniaka. Na scenie u stóp Wzgórza Ukrzyżowania wystąpiło ponad 160 artystów, w tym soliści: Joanna Słowińska, Ola Bieńkowska, Janusz Kruciński, Przemysław Branny oraz Krzysztof Ścierański - gitara basowa, Jacek Królik - gitara, Robert Luty - perkusja, orkiestra symfoniczna Polskiego Radia w Krakowie, chór UJ i chór chłopięcy z bazyliki w Limanowej, schola „Cantorum” Ojców Bernardynów oraz zespół mandolinistów „Echo” z Piwnicznej-Zdroju. W sposób szczególny w tym miejscu w czasie konceru zabrzmiały słowa Jana Pawła II: „Módlcie się za mnie, za życia i po śmierci”.
Jak podkreślił o. Damian Muskus OFM - w wyniku trwającej przeszło półtora roku współpracy powstało dzieło wielkiego formatu, w które jego autorzy włożyli serce, swoją miłość do Boga, do ludzi i sztuki. Koncert nie mógłby się odbyć, gdyby nie pomoc wielu osób, dobrodziejów i ofiarodawców. Patronat honorowy nad koncertem objęli: prezydent Lech Kaczyński, metropolita krakowski kard. Stanisław Dziwisz oraz nuncjusz apostolski w Polsce abp Józef Kowalczyk. Koncert, który transmitowała Telewizja Polska, ma się ukazać na płytach DVD.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2009-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Listopad odwrócony: umarli niosą nam ratunek. A jak my możemy im pomóc?

2025-11-02 18:51

[ TEMATY ]

felieton

Milena Kindziuk

dr Milena Kindziuk

Red

Kto wie? Może i za nami kiedyś półprzezroczyste postacie duchów wyłonią się z zaświatów, szepcząc: „Dziękuję”. I poprowadzą dalej.

Lwów, katedra ormiańska, na jednej ze ścian widnieje malowidło Jana Rosena – "Pogrzeb św. Odilona". To nie jest zwykły obraz. To listopadowa parabola w barwach złota i cienia. Widzimy Odilona, opata z Cluny, czyli XI-wiecznego wizjonera, który wprowadził dzień modlitw za zmarłych 2 listopada.
CZYTAJ DALEJ

Świadectwo: Doświadczyłam śmierci klinicznej. Spotkałam Jezusa

[ TEMATY ]

świadectwo

śmierć kliniczna

Magdalena Pijewska/Niedziela

Dwa lata temu, na wiosnę, otrzymałem mail od pani Radki. Podczas krwotoku wywołanego ciążą pozamaciczną pani Radka trafiła do szpitala i natychmiast przeszła operację ratującą życie. Podczas jej krótkiego NDE (bliskie doświadczenie śmierci (ang. near death experience, NDE nazywane także „doświadczeniem śmierci klinicznej” lub „doświadczeniem stanu bliskiego śmierci”), spotkała się z Panem Jezusem. Jej doświadczenie było jednym z najkrótszych, ale i tak na tyle silne, że moja rozmówczyni poszła na studia teologiczne i została katechetką. Wstąpiła także do wspólnoty Odnowy w Duchu Świętym.

PONIŻEJ FRAGMENT KSIĄŻKI. TO I INNE ŚWIADECTWA DOSTĘPNE W CAŁOŚCI W NASZEJ KSIĘGARNI: [KLIKNIJ]: Życie po śmierci 2, ks. Wiktora Szponara, wyd. Fronda.
CZYTAJ DALEJ

Knajpy kpią z katolickich wartości. Obraza uczuć to już trend marketingowy?

2025-11-03 13:46

[ TEMATY ]

knajpy

obraza uczuć

trend marketingowy

katolickie wartości

kpina

parodia

Facebook

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".

W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję