Według niektórych (np. Anny Komorowskiej w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej”), stanowisko Rady Episkopatu ds. Rodziny, że kto popiera zapłodnienie in vitro, nie może przystępować do Komunii św. - to tylko „głos doradczy”. Podobno nie jest ono wiążące dla katolików, bo przecież „każdy ma sumienie i w nim powinien rozważyć, czy jest w grzechu, czy nie”.
Inni idą dalej, proponując refundację in vitro z budżetu państwa, bo „nikomu nie można zamykać drogi do szczęścia”, jakim jest rodzicielstwo (Grzegorz Napieralski podczas debaty kandydatów na prezydenta RP w TVP). Inna sprawa, że te same kręgi postulują też refundację antykoncepcji, by do tego „szczęścia” jednak za często nie dochodziło.
Jeszcze inni sugerują, że „przez potępienie in vitro Kościół odwraca się od swoich wiernych”, i niepokoją się, że Kościół jest coraz bardziej restrykcyjny, ostry i wymagający (socjolog Jacek Hołówko w wywiadzie dla tygodnika „POLSKA The Times”).
A na prowincji takich ludzi nazywają „specjalistami od czyszczenia sumień”. Tylko ten ponad miarę surowy Kościół przeszkadza w szerzeniu ich wiekopomnego dzieła zapewniania człowiekowi powszechnej szczęśliwości. Gdyby nie to, do Komunii św. można by przecież przystępować jak do konsumpcji lodów po niedzielnej Sumie...
Napływ nowych wiernych, w większości ludzi młodych, zmienia oblicze Kościoła we Francji. „Życie naszych parafii ulegnie zmianie pod wpływem nowo ochrzczonych, którzy mogą się stać siłą napędową zaangażowania, świadectwa, modlitwy i ożywienia lokalnych wspólnot” – uważa bp Olivier de Cagny, odpowiedzialny w Episkopacie Francji za sakramenty inicjacji.
Jak podaje dziennik La Croix, trwający od trzech lat boom nawróceń nie słabnie na sile. O ile do 2022 r. liczba dorosłych proszących o chrzest utrzymywała się na poziome 4 tys., to w tym roku na Wielkanoc ochrzczonych zostało 7400 nastolatków i 10384 dorosłych, w przeważającej mierze ludzi młodych.
W katedrze Notre Dame w Paryżu odbyły się w środę uroczystości pogrzebowe kardynała Andre Vingt-Trois, emerytowanego arcybiskupa Paryża, zmarłego 18 lipca. Kardynał został pochowany w krypcie arcybiskupów w chórze katedry, w której spoczywają jego poprzednicy.
Na życzenie zmarłego uroczystość była skromna, a jej uczestnikami byli duchowni i wierni diecezji paryskiej. Jedyną ozdobą prostej trumny ustawioną przy głównym ołtarzu był krzyż z białych kwiatów. W trakcie mszy, którą celebrował arcybiskup Paryża Laurent Ulrich, na trumnie złożono albę, czerwoną stułę, biskupią mitrę i paliusz - symbol łączności ze Stolicą Apostolską.
Około tysiąca osób - począwszy od tych jeszcze niepełnoletnich aż po emerytów - wyrusza rocznie z Polski na wolontariat misyjny. O tym, czym jest wolontariat misyjny i jak zróżnicowane jest to zjawisko a także o tym, że wolontariusz musi mieć pomysł na siebie i przejść odpowiednie przygotowanie mówi w rozmowie z KAI ks. dr Maciej Będziński, dyrektor krajowy Papieskich Dzieł Misyjnych.
Maria Czerska (KAI): Co to jest wolontariat misyjny?
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.