Ponad 2 tys. pielgrzymów przeszło wiele kilometrów, aby modlić się za wstawiennictwem Matki Bożej, wypraszając potrzebne łaski. Pielgrzymowały całe rodziny, dorośli, młodzież i dzieci. Droga nie była łatwa, ale cel motywował, by każdego dnia, o wczesnych godzinach porannych, wstać i pokonywać kolejne kilometry. – Jestem emerytem pielgrzymkowym, bo idę już trzydziesty raz. Kocham pielgrzymkę za to, że mogę poznać Pana Boga w inny sposób niż na co dzień. To jest też taki poligon, gdyż warunki są ciężkie i wtedy wychodzi cała prawda o nas, jak reagujemy w czasie kryzysów – powiedział łódzki pątnik.
Czas pielgrzymki to również moment poznania osób tworzących wspólnotę Kościoła, dlatego wraz z pielgrzymami archidiecezji łódzkiej szedł abp Grzegorz Ryś. – Mam szansę iść z tyłu każdej grupy, z którą idę, spowiadać i odpowiadać na pytania. Ludzie podchodzą z rozmaitymi, pięknymi inicjatywami. Ktoś przychodzi z konkretną propozycją, co jest potrzebne. To są takie potrzeby, których ja nie widzę albo widzę inaczej. Każda taka rozmowa jest ważna. Chciałbym, żeby doświadczenie Kościoła z pielgrzymki przepisywało się na doświadczenie Kościoła w codzienności. Za takim Kościołem tęsknię na co dzień – mówił metropolita łódzki.
Pielgrzymowanie, choć nieodłączne z wysiłkiem i poświęceniem, pozwala jeszcze bardziej poznać Kościół, ale przede wszystkim otworzyć swoje serce na drugiego człowieka i usłyszeć Boga.
Rozpoczęło się przyjmowanie zapisów na pielgrzymki. Do Częstochowy można pójść pieszo na początku sierpnia lub w jego drugiej części. Są trasy dostosowane do wózków inwalidzkich i dziecięcych. Można też pojechać na rowerze.
44. Warszawska Akademicka Pielgrzymka Metropolitalna odbędzie się w dniach 5-14 sierpnia, a wyruszy spod kościoła akademickiego św. Anny (ul. Krakowskie Przedmieście 3). WAPM skupia młodzież i studentów, jej szlak wiedzie przez sanktuaria maryjne: Niepokalanów, Miedniewice, Boguszyce, Krzemienicę, Inowłódz, Smardzewice, Sulejów, Przerąb, Gidle, Mstów. Zapisy, regulamin pielgrzymki oraz inne ważne informacje dla pątników są na stronie www.wapm.waw.pl oraz w mediach społecznościowych DA św. Anny.
To duchowy rytuał, który pomaga w lepszym przeżywaniu Eucharystii, znak, że w tym szczególnym czasie chcę być tylko dla Boga – opowiadają na łamach La Croix kobiety, które podczas liturgii zdecydowały się zakrywać głowę koronkową chustą, tzw. mantylą. Paryski dziennik przypomina, że w przeszłości był to we Francji powszechny zwyczaj. Dziś ta tradycja odżywa na nowo, choć wciąż jest zjawiskiem mniejszościowym. Można ją zaobserwować w kręgach tradycjonalistycznych i u neofitek.
Cytowana przez La Croix Isabelle Jonveaux, socjolog religii na Uniwersytecie we Fryburgu zauważa, że osoby nawrócone mają tendencję do eksponowania zewnętrznych znaków swojej wiary, aby zaznaczyć swoje nawrócenie. „Noszenie odzieży o charakterze religijnym to również sposób na wyrażenie pewnego radykalizmu” – dodaje szwajcarska socjolog.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.